کد خبر: 220231 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 مارس 2022 - 19:55

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان خبرداد,

پیشرفت ۹۹ درصدی صدور سند مالکیت کاداستری در خمام

احمد نوذری، قانون حدنگار یا کاداستر را یکی از قوانین بسیار مهم و حیاتی کشور دانست که از سال ۹۳ به تصویب رسیده و اظهار کرد: این قانون در جنبه های مختلف اعمال می شود و فقط منحصر به اراضی ملی نیست و در اراضی مستثنیات و اراضی دولتی نیز کاربرد دارد.

به گزارش خوبان خبر ؛ احمد نوذری، قانون حدنگار یا کاداستر را یکی از قوانین بسیار مهم و حیاتی کشور دانست که از سال ۹۳ به تصویب رسیده و اظهار کرد: این قانون در جنبه های مختلف اعمال می شود و فقط منحصر به اراضی ملی نیست و در اراضی مستثنیات و اراضی دولتی نیز کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه کل فرایند تثبیت املاک و صدور اسناد باید تحت پوشش قانون حدنگار انجام شود، تصریح کرد: در حال حاضر برای ۹۰ درصد از اراضی ملی کشور صدور سند مالکیت کاداستری انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، با اشاره به مشکلات تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی ملی در گیلان، گفت: گیلان بیش از ۶۰ درصد پوشش جنگلی دارد و لذا شرایط خاصی را برای نیروهای ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان ایجاد کرده است. کار نقشه برداری را به شرکت های مشاور واگذار کردیم که علاوه بر عکس برداری هوایی باید نقشه برداری زمینی هم داشته باشند که جلوی سرعت کار را می گیرد.

نوذری، یکی دیگر از مشکلات کاداستری گیلان را تراکم جمعیت و کشاورزی بودن این استان دانست و اضافه کرد: باید احتیاط کنیم تا تداخلی بین مستثنیات و اراضی ملی ایجاد نشود.

وی با اشاره به کوچک بودن قطعات زمین در گیلان، یادآور شد: زحمتی که برای نقشه برداری یک قطعه ۱۰۰ هزار هکتاری می کشیم با یک قطعه یک هکتاری فرق ندارد و لذا شاهد صرف انرژی زیاد هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، با بیان اینکه در شهرهای کوچصفهان، ماسال، کلاچای، آستانه اشرفیه، آستارا و شفت موفق به تثبیت صد درصدی اراضی و صدور سند مالکیت شدیم، خاطرنشان کرد: خمام و فومن ۹۹ درصد، انزلی و املش ۹۷ و سیاهکل ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و تنها چهار شهرستان زیر ۹۰ درصد است.

انتهای پیام/۵۵۲۵۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads