کد خبر: 220199 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 مارس 2022 - 08:12

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان :

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح کاداستر در گیلان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان : با اجرای طرح کاداستر، نقشه برداری مساحت کل گیلان که دقیقا یک میلیون و ۴۵۷ هزار کیلومتر مربع است به اتمام رسید.

به گزارش خوبان،  میر حامد اختری امروز  گفت: طرح کاداستر از ۵ سال پیش در گیلان به اجرا درآمده، اما تا سال ۱۳۹۹ زیر ۱۰ درصد پیشرفت کار داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گیلان با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های یکسال و نیم گذشته برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در پهنه‌ی یک میلیون و ۴۵۷ هزار کیلومتری گیلان ، افزود: از این رقم یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی ست، اما برای تمییز قانونی و مستند اراضی حوزه‌ی منابع طبیعی با اراضی مردم نیاز بود تا طرح کاداستر در سراسر استان به اجرا درآید.

وی پیشرفت اجرای طرح کاداستر را در گیلان بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نقشه برداری مساحت کل گیلان که دقیقا یک میلیون و ۴۵۷ هزار کیلومتر مربع است به اتمام رسیده و ازاین رقم ۳۳۲ هزار هکتار در اداره‌ی کل ثبت استاد و املاک استان در حال تفکیک و تمییز است که این فرایند حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد و نقشه‌های نهایی به منابع طبیعی تحویل داده می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در پایان اجرای کامل طرح کاداستر را در تعیین تکلیف اراضی جنگلی و تسهیل در تفکیک مستثنیات، بسیار موثر دانست و گفت: با اجرای کاداستر ، مینه‌ی هر گونه دخل و تصرف در اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی استان پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads