کد خبر: 220127 - تاریخ: شنبه، 5 مارس 2022 - 14:20

رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان

اعلام وضعیت فوق‌العاده در گیلان در صورت افزایش شهرهای قرمز کرونایی

رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به وجود پنج شهر قرمز کرونایی، گفت: اگر شمار شهرهای قرمز کرونایی در استان تا هفته آینده افزایش پیدا کند، وضعیت فوق‌العاده اعلام و همه تجمعات را تعطیل می‌کنم.

به گزارش خوبان،  اسدالله عباسی امروز در ستاد استانی کرونا با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: در کنار استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، تمرکز باید بر تزریق واکسن به‌ویژه نوبت سوم باشد.

وی با تأکید بر اقناع‌سازی مردم در تزریق واکسن، افزود: با توجه به در پیش بودن نوروز و افزایش آمدوشدها، ابتدا باید تزریق واکسن و پس‌ازآن تست PCR ملاک باشد تا مردم درگیر نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت بهداشت روان در پساکرونا، گفت: کرونا فشار مضاعفی بر مردم وارد کرده و لازم هست بهداشت روانی موردتوجه قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر پرداخت به‌موقع حقوق مزایای کادر درمان ازجمله پرستاران و همچنین اجرای تعهدات بیمه‌ای در کنار افزایش چتر بیمه سلامت با مشارکت بسیج تأکید کرد.

رئیس ستاد کرونا گیلان با اشاره به پنج شهرستان قرمز، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت طرح شهید سلیمانی و همچنین ظرفیت رسانه‌ای در کاهش قرمزی کرونا شتافت در غیر این صورت تا هفته آینده در صورت افزایش تعداد شهرهای قرمز شرایط فوق‌العاده اعلام کرده و همه تجمعات را تعطیل خواهم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به هزینه بالای درمان بیماران کرونا، گفت: برای درمان بیماران کرونایی بین پنج‌تا ۱۰ میلیون تومان از جیب دولت بدون در نظر گرفتن بیمه هزینه می‌شود در حالیکه برخی‌ها همچنان نسبت به استفاده از ماسک امتناع می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های ما به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند، افزود: این در حالی است که این اعتبارات باید صرف توسعه و عمران استان و زیرساخت‌های استان شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads