کد خبر: 220042 - تاریخ: چهارشنبه، 2 مارس 2022 - 10:39

مدیر کل هواشناسی استان گیلان ؛

پایان هفته ای بهاری در انتظار گیلانی ها

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای بهاری تا پایان هفته جاری در این استان، گفت: وزش باد جنوبی و افزایش ۸ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا از مهم ترین پدیده های پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود جریانات جنوبی از امروز (چهارشنبه) به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت گاهی شاهد شدت وزش باد هستیم، گفت: دمای هوا نیز در این مدت ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ماندگاری این شرایط جوی تا روز جمعه در استان، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت جریانات جنوبی، علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در برخی مناطق جلگه‌ای استان نیز وزش باد گرم گاهی شدید و یا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: عصر و شب پنجشنبه و روز جمعه با توجه به فعالیت جریانات ناپایدار تراز میانی جو، در برخی مناطق استان بویژه ارتفاعات و دامنه‌ها رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه با توجه به وزش باد هشدار سطح زرد صادر شده است، گفت: امکان آسیب به سازه‌های سست، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن شاخه درختان، وقوع آتش سوزی در مناطق و عرصه‌های جنگلی، ذوب شدن برف و احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی به شرایط دریا نیز اشاره و اضافه کرد: دریای خزر نیز تا پایان هفته برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی مناسب است.

انتهای پیام*/۸۵۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads