کد خبر: 219998 - تاریخ: یکشنبه، 27 فوریه 2022 - 11:53

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

نیمی از بستری های کرونایی در گیلان حتی یک دز واکسن هم نزدند!

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کل بیماران بستری گیلان معادل ۴۸.۵ حتی یک دز واکسن هم تزریق نکردند، گفت: تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم احتمال ابتلا به بیماری را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش خوبان،  دکتر فردین مهرابیان، از خروج تعداد زیادی از شهرستان‌های گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان ها آستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، رودبار، لاهیجان و رودسر قرمز باقی ماندند.

وی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، خمام، رشت، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لنگرود و املش را در وضعیت نارنجی دانست و افزود: بستری‌های روزانه گیلان طی شبانه روز گذشته به زیر ۱۰۰ نفر رسید.

 

مهرابیان، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کل بیماران بستری گیلان معادل ۴۸.۵ حتی یک دز واکسن هم تزریق نکردند، گفت: تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم احتمال ابتلا به بیماری را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و افراد در صورت ابتلا نیز شدت و مدت زمان کمتری از بیماری را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد افراد واجد شرایط استات موفق به تزریق دز سوم شدند، خاطرنشان کرد: مردم باید استفاده از ماسک، دریافت واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری را همزمان همچنان مدنظر قرار دهند.

 

انتهای پیام/۶۶۹

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads