کد خبر: 219884 - تاریخ: چهارشنبه، 23 فوریه 2022 - 21:08

در جلسه طرح سوال از شهردار خمام مطرح شد

نمیگذارم در یک بنگاه املاک برای شهرداری تعیین تکلیف شود/طرح سوال شهردار به خوبی آغاز نشد/ منابع شهر نباید به تاراج رود

جلسه شورای اسلامی شهر خمام به صورت علنی و با محوریت طرح سوال از شهردار این شهر برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر، جلسه شورای اسلامی شهر خمام به صورت علنی و با محوریت طرح سوال از شهردار این شهر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام در این جلسه با بیان اینکه شهرداری خمام نیاز به یک‌خانه تکانی دارد، اظهار کرد: درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کرده و مدیریت شهری برای درآمد پایدار و توسعه شعری نیاز به خانه تکانی دارد.

جلیل غیاثی با اشاره به طرح سوال اعضا شورای اسلامی شهر خمام از شهردار این‌ شهر افزود: شهردار باید برنامه‌های خود را گفته و به اعضا شورا پاسخ دهد و شورای اسلامی شهر با شهردار زوایه‌ای ندارد و فقط خواستار شفاف سازی است.

وی با گله‌مندی از عدم پاسخگویی شهردار خمام به نامه‌های اعضا شورا افزود: شهردار به نامه شورای اسلامی شهر توجه ندارد و بعضا چندین بار به نامه‌ها پاسخ داده نشده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر خمام شورای اسلامی شهر طراحی المان میدان نماز را مصوبه کرده است ولی شهردار در تصمیم سازی‌ها به نظر اعضا شورا توجهی ندارد که جای بسیار تاسف دارد.

پروژه‌های مختلف بدون مجوز شورای شهر انــجام می شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه پل خیابان فرهنگ یکی از دغدغه مردم است،اظهار کرد: این پل با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده بود ولی الان می گویند چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان باید پرداخت شود ولی هنوز دلیل این کار را مکتوب اعلام نکردند.

احمدنیا با تاکید بر لزوم توجه به تعیین مکانی مناسب برای کسبه‌های خمام گفت: شهرداری و برخی از کارکنان با ارباب رجوع بعضا برخورد مناسبی ندارند و حتی برخی از کسبه امروز در مقابل شهرداری به دلیل عدم تعیین مکان مناسب تجمع کردند.

وی یکی از موارد مورد انتقاد به شهرداری را عدم‌ اجرای پروژه‌های مختلف بدون مجوز شورای اسلامی شهر دانست و بیان کرد: متاسفانه وضعیت مطالبات پیمانکاران مشخص نبوده و شهرداری بدون مجوز شورای اسلامی شهر المان میدان نماز را تخریب کرده است و اکنون برای احداث آن باید میلیارد‌ها تومان هزینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به حواشی پروژه پل خیابان فرهنگ تصریح کرد: در مورد پل خیابان فرهنگ که بنده به عنوان نماینده کمسیون معاملات قرارداد یک میلیارد نهصد میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شد ولی با ورود شما درحالی این قرارداد چهارمیلیارد شد که جواب‌های شما و همکارانتان به هیچ وجه قانع کننده نیست و قطعا شورای اسلامی شهر در صورت اصرار جنابتان اقدام قضایی را نیز برای استیلای حقوق عامه مردم حق خود می‌داند.

وی با بیان اینکه مبلغ هنگفت پروژه یکشنبه بازار خمام در تاریخ این شهر بی سابقه است، گفت: قیمت کارشناسی این پروژه بسیار ناچیز که با دیدن آن انسان متعجب و متحیر می ماند به چه دلیل بوده و چرا و به چه دلیل اصرار بیش از حد برای استفاده از یک پیمانکار با آن مبلغ کارشناسی دارید؟!

میزان درآمد شهرداری بجز کمیسیون‌ها باید روشن شود/منابع شهر نباید به تاراج رود

عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و وظایف قانونی را باید به نحو احسن دنبال کنیم، اظهار کرد: شهر امانت بزرگی است که مردم به ما پنج نفر سپرده‌اند و این جنبه حق اللهی و حق الناسی دارد.

مهدی عاشوری حفظ منافع و پیگیری مطالبات شهروندان را اصلی ترین وظیفه شورای شهر عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که این امور را به درستی انجام دهیم، اعضای شورا نقش و جایگاه مهمی دارند و آثار تصمیماتشان سال‌ها برای مردم خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نهادی ناظر تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است، افزود: ما با شفاف سازی و پنهان نکردن تصمیمات و برنامه‌های خود دیوار بی‌اعتمادی را که ممکن است از سوی برخی بوجود بیاید را فرو بریزیم تا حجابی بین مردم و نمایندگانشان وجود نداشته باشد.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه شهردار نباید به صورت حاکمیتی با اعضای شورا برخورد کند، گفت: به دنبال این نیستیم که حوادث و اتفاقات دوره قبل را تکرار کنیم، اما مشاهده شده در بسیاری موارد اتفاقات و تصمیم‌گیری‌هایی انجام شده که در تعارض با وظایف مجموعه شورای شهر خمام بوده است.

عاشوری با بیان اینکه نظارت اعضای شورا در امورات شهرداری قانونی است، افزود: متأسفانه شهردار نسبت به این موضوعات واکنش‌های تندی داشتند، منابع شهر نباید به تاراج رود.

وی با بیان اینکه با مردم از سوی شهرداری به درستی برخورد نشده، گفت: درب اتاق شهرداری و شورا باید به روی مردم باز باشد چرا که این مسؤولیت از سوی مردم آمده و باید به مردم پاسخگو باشیم.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه میزان درآمد شهرداری بجز کمیسیون‌ها از زمان تصدی ایشان باید روشن شود، افزود: برخی اقدامات در حال انجام هیچ اطلاعی در خدمت شورا نیست و اتفاقات خلاف قانون انجام نشود.

عاشوری با بیان اینکه میزان درآمد شهرداری باید مشخص شود،اظهار کرد: باید در سریعترین زمان ممکن میزان درآمد شهرداری به کمیسیون‌ها مشخص شده و به اعضا شورای اسلامی شهر خمام اعلام شود.

عاشوری با انتقاد از فروش برخی اموال شهرداری گفت: اموال شهرداری بیت المال بوده و شهردار و شهرداری حق فروش آن‌ را ندارند زیرا انجام این کار تاراج بیت المال است.

افرادی از داخل شهرداری به دنبال جوسازی و سندسازی بودند /طرح سوال شهردار به خوبی آغاز نشد

 عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه خمام به تازگی شهرستان شده و باید مصون از موضوعات حاشیه‌ای باشد، اظهار کرد: البته طرح سوال حق اعضای شورا است و به مدیریت شهری کمک می‌کند و باید قانونمند به پیش رود.

ایمان سهیلی با اشاره به اینکه ابتدای طرح سوال به خوبی پیش نرفت، افزود: این امر بازتاب نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به استخر خمام که ظرفیت میلیاردی دارد و درآمد خوبی نیز به همراه خواهد داشت، گفت: شهردار باید پاسخگو باشد که آیا از این سالن بهره‌برداری درست مالی می‌کند یا خیر و نیازمند گزارش کاری از این استخر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری هر دو از یک مجموعه هستند، اظهار کرد: نباید عده‌ای فضای شهر ملتهب کنند زیرا شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام هر دو از یک مجموعه بوده و هدف همه ما کمک به شهر است ولی متأسفانه عده‌ای به دنبال ملتهب کردن شهد هستند.

به گفته سهیلی افرادی از داخل شهرداری به دنبال جوسازی و سندسازی است بر علیه بنده بودند تا بنده را خراب کنند و برای تحقق این کار تمام انرژی خود را صرف کردند.

نمیگذارم در یک بنگاه املاک برای شهرداری تعیین تکلیف شود

شهردار شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه شفاف سازی یکی از وظایف شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: شفاف سازی و طرح سوال وظیفه اعضا شورا بوده و شهرداری آماده هرگونه پاسخگویی به اعضا شورا است.

سیمایی از دریافت تنها یک‌ سوال توسط شهرداری خبر داد و افزود: از میان سوالات مطرح شده توسط اعضا شورای اسلامی شهر فقط یک سوال به دست بنده رسیده است و آن هم‌ مسئله سکونت بنده بوده است.

وی بومی‌سازی را یکی از اهداف شهرداری خمام دانست و گفت: تمامی مشاوران بنده از اعضا شهرداری و اهل خمام بوده و ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی خمام با آغاز سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود.

شهردار خمام با بیان اینکه بنده وابستگی به فرد و جریان خاصی ندارم، تصریح کرد: عده‌ای کارشناسان فنی ما را تهدید به مرگ ‌کرده و دبیر کمیسیون ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با هرگونه جوسازی مقابله کرده و نمیگذارم در یک بنگاه املاک برای شهرداری تعیین تکلیف شود.

به گفته سیمایی در خصوص میدان نماز هیچ اقدامی در دستور کار قرار ندارد زیرا اعضا شورا ابلاغ نکرده و وقتی چیزی آغاز نشده چگونه می‌توان آن‌ را اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شفاف سازی و به روز رسانی درآمدهای شهرداری تصریح کرد: شهرداری خمام میلیاردها تومان به تامین اجتماعی بدهکار بوده و اکنون تمامی مطالبات به روز رسانی شده است.

موضوعی مصوب و شب نظر اعضا عوض می‌شود شبهه دارد/ ما شورای شهریم نه شورای شهردار

عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه پس از مدت‌ها رسانه‌ها در جلسه شورای شهر حضور یافتند، اظهار کرد: طرح سوال از شهردار امری پسندیده و نشان دهنده حق نظارت شورا است که به خوبی ایفا می‌شود.

هادی واحدی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار به معنای دشمنی یا مچ گیری نیست و باید به فال نیک گرفته شود، افزود: نحوه سوال و طرح سوال باید در نظر گرفته شود و از تمام اعضای شورا درخواست می‌شد تا سوالات خود را ارایه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به دفاع از منافع آحاد مردم هستیم، گفت: پیش از پاسخگویی به مردم باید به خدا پاسخگو باشیم، ما به حق بین المال حساس هستیم.

این عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه اگر موضوعی مصوب می‌شود و شب نظر اعضا عوض می‌شود شبهه دارد، افزود: اینکه بخواهیم مصوبات را گروگان بگیریم پسندیده نیست، اما اگر خطایی از سوی شهردار دیدیم باید ابتدا در جمع اعضای شورا گفت‌وگو کرده و سپس به شهردار تذکر دهیم و در کنار رفاقت برای مردم کار کنیم.

واحدی با تأکید بر حفظ سرمایه گذار بیان کرد: ما دلمان نمی‌خواهد چیزی فراقانونی یا با تخلف انجام شود اما نمی‌توان از سرمایه‌گذاران نیز غافل شد و با حداکثر انعطاف از سرمایه گذاران دعوت به همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شهردار در مسیر باشد ما حمایت می‌کنیم، گفت: ما شورای شهر هستیم نه شورای شهردار و منافع آحاد مردم را در نظر می‌گیریم و به نفع افراد خاص نباید سوال پرسیده شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ جلسه سوال از شهردار خمام به دلیل تشنج در جلسه به ۱۰ روز آینده موکول شد.

انتهای پیام/۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads