کد خبر: 219789 - تاریخ: دوشنبه، 21 فوریه 2022 - 08:43

ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته استاندار برای ارائه خدمات شبانه‌روزی الکترونیکی

استاندار گیلان با تأکید براینکه با متخلفان حوزه سلامت مردم، بطور جدی و قاطع برخورد می‌شود، گفت: با متخلفان در همه حوزه‌ها به‌ویژه سفره و سلامت مردم برخورد جدی می‌شود و باکسی تعارف ندارم.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه فوق‌العاده بررسی و رفع مشکلات مربوط به افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی استان در سالن جلسات استانداری با اشاره به اوج‌گیری منحنی پیک سویه جدید کرونا و بازدید انجام‌شده از داروخانه‌ها، اظهار کرد: تصمیمات این جلسه برای رفع نگرانی‌های مردم در زمینه کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، نحوه توزیع آن در استان، چگونگی خدمات‌دهی بیمه‌ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه‌ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نگاه دولت در حوزه سلامت بیان کرد: دولت سیزدهم در بخش سلامت آحاد جامعه به‌ویژه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای مدیریت و کنترل کرونا و نیز بیماری‌های خاص با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی توجهی ویژه دارد و مطابق با تدابیر اندیشیده شده؛ دارو و تجهیزات این دو بخش، به‌اندازه کافی در استان موجود است.

وی با تکلیف به همه مدیران بخش بهداشت، درمان و سلامت و نیز حوزه نظارتی برای انجام دقت نظر کافی به نفع مردم گفت: مردمی که پیگیر درمان و سلامت خود و خانواده‌شان هستند، نباید دغدغه دیگری داشته باشند و اگر در خدمات بیمه‌ای کوتاهی شود، مسئله قابل‌پذیرشی نیست.

عباسی با تأکید بر عدم انحصار دارو در اختیار یک داروخانه، خطاب به مسؤولان حوزه سلامت بیان کرد: داروخانه‌های غیرفعال در استان را فعال و لیست ارائه داروهای بیماری خاص و مانند آن را برای مردم، اطلاع‌رسانی و نیز دارو در داروخانه‌های مختلف مرکز  و شهرستان‌های استان به‌خوبی توزیع کنید تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند.

وی دانشگاه علوم پزشکی را مکلف کرد ضمن نظارت دقیق بر نحوه توزیع دارو در گیلان، سهمیه اقلام مختلف دارو در استان را موردبررسی قرار دهد و در صورت کمبود، اعلام کند تا موضوع از مراجع مربوطه پیگیری شود.

استاندار گیلان مشکل ارائه نامناسب خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان را از موارد مطروحه مردم در بازدید خود از داروخانه‌های سطح شهر رشت اعلام و به‌منظور تعیین تکلیف چگونگی خدمات‌دهی بیمه آتیه سازان در جهت کسب رضایت مردم، ضرب العجل ۲۴ ساعته برای دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت و دیگر متولیان امر تعیین کرد.

عباسی با اشاره به اینکه اجازه مانع‌تراشی در جهت رفاه مردم را در هیچ زمینه‌ای نمی‌دهم، گفت: با متخلفان در همه حوزه‌ها به‌ویژه سفره و سلامت مردم برخورد جدی می‌شود و باکسی تعارف ندارم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر نظارت دقیق و مداوم در حوزه بهداشت و سلامت آحاد جامعه توسط دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد و افزود: تعزیرات حکومتی به پرونده‌های تخلف داروخانه‌ها و دیگر بخش‌های حوزه درمان ازجمله گران‌فروشی و قاچاق دارو، عدم دسترسی راحت مردم به دارو و تجهیزات، تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های مختلف و مواردی که مردم گزارش می‌دهند و شاکی هستند، بدون نوبت رسیدگی کند و نتیجه را به سمع و نظر مردم برساند.

وی با تأکید بر نظارت کافی بر بیمارستان‌های خصوصی که تجهیزات و داروها را با نرخ دولتی و مشخص به قیمت آزاد می‌فروشند، بیان کرد: هیچ بیمارستان خصوصی حق ندارد برای تأمین منافع مالی، درمان بیماران را طولانی کند و در صورت دریافت گزارش و محرز شدن عمدی بودن چنین مواردی، با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر ارائه خدمان سبانه‌روزی نسخه‌پیچی الکترونیکی بیان کرد: به‌منظور تسریع در امور خدمات درمانی، تأمین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات، متولیان امر با رفع مشکلاتی که در بازدید امروز مشاهده شد؛ شرایطی فراهم کنند تا همه داروخانه‌ها و پزشکان استان مکلف به استفاده از  نسخه‌های الکترونیکی شوند.

در این جلسه که معاون دادگستری استان، رئیس‌کل بازرسی گیلان، دادستان مرکز گیلان و دیگر مدیران نهادهای نظارتی هم حضور داشتند؛ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گزارش اقدامات خود درباره قیمت و نحوه توزیع دارو و تجهیزات، جلوگیری از قاچاق دارو، چگونگی خدمات‌دهی بیمه‌ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه‌ها را بیان کردند.

عباسی استاندار گیلان ظهر امروز نیز  با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل بیمه سلامت استان و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به‌صورت سرزده از برخی داروخانه‌های سطح شهر رشت بازدید کرده بود.

 

انتهای پیام/۳۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads