کد خبر: 219754 - تاریخ: شنبه، 19 فوریه 2022 - 10:01

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛

تبدیل خانه «آوانسیان» به پایگاه مفاخر و مشاهیر استان گیلان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مناسب نبود فضای فیزیکی انجمن مفاخر استان، گفت: با حمایت شهرداری خانه «آوانسیان» را به پایگاه مفاخر گیلان تبدیل می کنیم.

 به گزارش خوبان، رضا ثقتی صبح شنبه در جلسه تجلیل مفاخر و مشاهیر استان گیلان با اشاره به اینکه همکاری‌های مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت، اظهار کرد: این دو سازمان در زمینه‌های زیادی می‌توانند با هم همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تکیه گاهی برای پیشبرد اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است، افزود: مقوله فرهنگ و هنر یکی از مواردی است که شهرداری رشت نیز به آن توجه ویژه ای دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به نقش مؤثر شهرداری در بازگشایی تالار مرکزی رشت اشاره و اضافه کرد: اقدامات خوب شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استاد رضا، فریدون نوزاد، استاد ماچیانی و خمامی‌زاده پایه گذاران انجمن مفاخر در استان گیلان بودند، افزود: فضای فیزیکی این انجمن مناسب و در خور شأن نیست باید اقدامی در این زمینه انجام شود.

ثقتی ادامه داد: پیشنهاد شده تا خانه «آوانسیان» با حمایت انجمن مفاخر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری مرمت و بازسازی کرده و به این انجمن اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز نماد و تندیس بسیاری از مفاخر استان گیلان ساخته و نصب نشده است، اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می‌تواند لیستی از این مفاخر را در اختیار شهرداری قرار دهد تا برای ساخت تندیس استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در راستای چاپ آثار نویسندگان و هنرمندان هم اگر حمایت و سرمایه‌گذاری شهرداری رشت رقم بخورد، در حوزه نشر شاهد فضایی بسیار مثبت و رو به جلو خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads