کد خبر: 219697 - تاریخ: چهارشنبه، 16 فوریه 2022 - 12:56

گسترش خدمات ارتش در شرق گیلان/ طرح‌های توسعه سلامت نزاجا در لاهیجان افتتاح شد

همزمان با افتتاح طرح‌های درمانی و تجهیزاتی قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی محوری ارتش در بیمارستان پیروز لاهیجان، عملیات اجرایی طرح‌های عام‌المنفعه سلامت در بیمارستان سیدالشهدای این شهر نیز آغاز شد.

به گزارش خوبان، احداث بیمارستان‌های تنفسی در استان‌های مختلف ازجمله در سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گیلان، اصفهان و دیگر مناطق کم برخوردار کشور و همچنین احداث بالغ‌بر ۱۲ بیمارستان تخصصی توسط ارتش در نقاط مختلف ازجمله شهرکرد و خراسان شمالی ازجمله فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی محوری ارتش در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف ازجمله ارتش، سپاه، بسیج، استانداری، دادگستری و دیگر نهادهای متولی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نیز یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و باعث شده تا سیر ارتقای و اعتلای شاخص‌های سلامت در استان شتابی روزافزون بر خود بگیرد.

هم‌راستا با فعالیت‌های پیشگیرانه و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه قرارگاه محرومیت‌زدایی آن در کنار سایر نهادها و سازمان‌ها برای مدیریت بحران کرونا در این سامان بسیار پررنگ و قابل‌ملاحظه بود.

غربالگری جمعیت با استقرار در مبادی ورودی و خروجی گیلان، توزیع اقلام محافظت فردی و یا تب سنجی، مشارکت در اجرای طرح غربالگری بیماریابی و واکسیناسیون کرونا و همچنین گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های استان ازجمله فعالیت‌های نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام نخست شیوع کرونا و ادامه آن در گیلان بود.

اما ارتش در کنار اقدامات آفندی و خدمات ارزشمند در حوزه بهداشت، در راستای تجهیز، توسعه عمرانی و همچنین بهبود فضای فیزیکی و زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان نیز گام‌های بلندی برداشته است.

توسعه بخش اورژانس بیمارستان فومن، بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان، احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی دائمی تنفسی شهید نامجوی ارتش در رشت، بازسازی و تجهیز ICU بیمارستان فومن و بازسازی خانه بهداشت آبرود از مهم‌ترین پروژه‌های بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی خود برای گیلانی‌ها به ارمغان آورده است.

اما قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در شرق گیلان نیز اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را از خود برجای نهاده که درخور تحسین و شایسته تقدیر است.

به همت نیروی زمینی محوری ارتش، بخش عمده‌ای از مشکلات بیمارستان پیروز لاهیجان برطرف شده که نمونه‌های آن ساخت سالن مطالعه بیمارستان، ساخت پانسیون پزشکان و پانسیون پرستاران، ساخت سکوی منبع ۲۰ تنی اکسیژن مایع، ساخت کانکس جهت انبار دارویی و ساخت کانکس جهت بهره‌برداری همراه مراجعین دیالیز از نمونه‌های آن است.

امروز مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسؤولان‌ محلی شهرستان لاهیجان ازجمله نماینده مردم در مجلس و فرماندار با حضور در بیمارستان پیروز لاهیجان، ۶ پروژه درمانی و تجهیزاتی را رسماً افتتاح و به بهره‌برداری رساندند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران برای احداث و تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان که امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند، قریب پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه بر پروژه‌های افتتاح‌شده در بیمارستان پیروز لاهیجان، نیروی زمینی محوری ارتش به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی خود، پروژه‌های دیگری را نیز در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجرا دارد.

هم‌زمان با افتتاح چندین پروژه عام‌المنفعه در بیمارستان پیروز لاهیجان، عملیات اجرایی احداث بخش دیالیز و تالاسمی بیمارستان سید شهدای این شهرستان از دیگر بیمارستان‌های این شهر نیز رسماً آغاز شد.

علاوه بر آن، قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی پروژه CT اسکن و همچنین MRI در شهرستان فومن را نیز در دست اقدام دارد.

گفتنی است، امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت خرید و ایجاد یک باب سازه فلزی پیش‌ساخته به‌عنوان فاز دوم اورژانس پشتیبان در سایت دانشگاه گیلان نیز امسال وعده همکاری داده بود. با احداث و راه‌اندازی این سازه فلزی بخش‌هایی نظیر اتاق عمل، بخش‌های بستری و فضاهای اداری با ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت بستری ایجاد خواهد شد تا با قرار گرفتن این امکان در کنار یکدیگر، یک بیمارستان کامل ایجاد شود.

به گزارش فارس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به‌منظور افتتاح چندین پروژه عام‌المنفعه سلامت و همچنین آغاز چندین طرح عمرانی و تجهیزاتی وارد شهرستان لاهیجان شد.

همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهرستان لاهیجان به گلباران مزار و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام این شهر ادای احترام کرد.

افتتاح سالن مطالعه بیمارستان پیروز، ساخت پانسیون پزشکان و پانسیون پرستاران، ساخت سکوی منبع ۲۰ تنی اکسیژن مایع، ساخت کانکس جهت انبار دارویی و ساخت کانکس جهت بهره‌برداری همراه مراجعین دیالیز پروژه‌های عام‌المنفعه سلامت در شهرستان لاهیجان است که توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ ق

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads