کد خبر: 219692 - تاریخ: چهارشنبه، 16 فوریه 2022 - 09:46

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

عادی انگاری فرصتی برای افزایش آمارهای کرونایی/ ۳۶ درصد گیلانی ها دُز سوم را دریافت کرده اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عادی انگاری فرصتی برای افزایش آمارهای کرونایی است، گفت: تاکنون ۳۶ درصد گیلانی ها دُز سوم را تزریق کرده اند.

به گزارش خوبان، فردین مهرابیان با اشاره به اینکه شهروندان با رعایت سه نکته می‌تواند تا درصد بالایی از ابتلاء به کرونا و سویه جدید در امان باشند، اظهار کرد: استفاده از ماسک، توجه به واکسیناسیون به ویژه دُز سوم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله این راهکارها است.

وی با بیان اینکه روند صعودی آمارهای کرونایی در استان گیلان ادامه دارد، گفت: مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بیش از ۶۲۰ بیمار است که نسبت به هفته‌های گذشته شاهد افزایش پنج برابری هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد عادی انگاری نسبت به کرونا به ویژه سویه جدید امیکرون هستیم، افزود: سرعت انتقال و انتشار این سویه بسیار بالاتر و بیشتر از دلتا است.

مهرابیان با بیان اینکه به گفته کارشناسان واکسیناسیون به خصوص دُز سوم آن بیش از ۸۰ درصد از ابتلاء به این سویه جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: شهروندان باید نسبت به دریافت نوبت اول و دوم به ویژه نوبت یادآور یا همان سوم جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالا ۵ سال استان گیلان نوبت اول و بیش از ۸۰ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان معادل بیش از ۸۶۲ هزار نفر نیز نوبت سوم را تزریق کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پایگاه و مرکز واکسیناسیون نیز در سطح استان به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند، ادامه داد: در کنار توجه به واکسیناسیون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی های به عنوان عامل اصلی انتقال امیکرون باید توسط شهروندان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها ۱۴ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، ادامه داد: تنها سه شهرستان نارنجی هستند که قطعاً با روند افزایش بیماران قرمز شدن این شهرستان‌ها دور از انتظار نیست.

کد خبر 5425759

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads