کد خبر: 219654 - تاریخ: دوشنبه، 14 فوریه 2022 - 09:15

صیانت از جنگل های استان گیلان خط قرمز دستگاه قضایی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه صیانت از جنگل خط قرمز دستگاه قضایی استان است، گفت: با متخلفان برخورد قاطع می شود.

به گزارش خوبان ، احمد آقایی شامگاه یکشنبه در گفتگوی با بخش خبر شبکه باران با اشاره به پیگیری آزاد سازی اراضی طبیعی در منطقه ماکلوان شهرستان فومن، اظهار کرد: با توجه به پیگیری و مطالبه مردم فومن بازدید میدانی از این منطقه انجام شد.

وی با بیان اینکه این منطقه به منظور ایجاد یک پارک جنگلی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته بود، افزود: بازدیدهای میدانی نشان داده که هیچ اقدامی به جز از بین بردن جنگل در این زمینه انجام نشده و ضمن اینکه این منطقه یک جنگل انبوه و به هم پیوسته از جنگل‌های هیرکانی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه طی چهار دهه گذشته ۲۲ درصد جنگل‌های شمالی از بین رفته است، تصریح کرد: این اقدامات در قالب همین طرح‌هایی است که در ظاهر به منظور انتفاع عمومی اما در باطن جز غارتگری و از بین رفتن جنگل‌ها و سو مدیریت قصد دیگری ندارند.

وی با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضائی این جنگل‌ها هیرکانی که خط قرمز مسئولان ارشد نظام است از بین برود.

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضائی در حوزه انفال از قبل ورود کرده و خط قرمز حاکمیت نظام و دستگاه قضائی صیانت از جنگل است، عنوان کرد: مدیرانی که این انفال را معامله برای صیانت از مدیریت و پست خود کنند قطعاً از عدالت نمی‌توانند فرار کنند و در چنگال عدالت گیر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از جنگل از خواسته‌های مردم است، بیان کرد: دستگاه قضائی برای پیگیری مطالبات مردم ورود کرده و اینها میراث مردمی به شمار می‌روند و جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شده و متعلق به دنیا است و همه تلاش کرده تا در مدار قانون اساسی صیانت کرده و به نسل‌های آینده انتقال دهیم و سو مدیریت‌ها در مدیریت جدید باید اصلاح شوند.

کد خبر 5424515
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads