کد خبر: 219639 - تاریخ: یکشنبه، 13 فوریه 2022 - 17:53

جزئیاتی از عملیات انتقال قلب اهدایی به تهران؛

قلب فرد خشکبیجاری در سینه نوجوان ۱۳ساله

در چهارمین انتقال هوایی عضو از گیلان در سال جاری، قلب مهدی مرادپور ۱۷ ساله ، اهل خشکبیجار که بر اثر سانحه تصادف مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.

به گزارش خوبان خبر ؛ در چهارمین انتقال هوایی عضو از گیلان در سال جاری، قلب مهدی مرادپور ۱۷ ساله ، اهل خشکبیجار که بر اثر سانحه تصادف مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.

قلب این نوجوان خشکبیجاری، پس از فراهم‌آوری در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گیلان در سریعترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد. 

بر این اساس، با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهیدرجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام آور گیلانی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات بخش جان نوجوان ۱۳ ساله باشد.

در این راستا، دو کلیه این نام آور گیلانی، به دو مرد ۲۶ ساله و ۵۶ ساله پیوند زده شد و کبد وی نیز برای پیوند به بیمار ۴۱ ساله دچار عارضه سیروز کبدی، برداشته شد.

این مهم، با تکیه بر توانمندی تیم‌های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان‌های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

 

انتهای پیام/۳۹۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads