کد خبر: 219586 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 فوریه 2022 - 10:33

افزایش دو برابری اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی

به گفته سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان، در سفر اخیر رئیس جمهور به استان علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی به دوبرابر افزایش یافت، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی مصوب شد.

به گزارش خوبان، رضا زمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای زیست محیطی سفر رئیس جمهور به استان گیلان اظهار کرد: جلسات کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور مقامات استانی و مسؤولان ذیربط نهاد ریاست جمهوری، پیش از سفر هیأت دولت به استان برگزار شده بود تا مهم‌ترین مسایل استان از جمله در حوزه محیط زیست مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای این سفر که با همراهی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفت، افزود: تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی بود و علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیا تالاب انزلی به دوبرابر افزایش یافت، اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی در نظر گرفته شد.

سرپرست اداره کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه به دلیل اهمیت بالا و وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی، لازم بود در سال‌های گذشته و هم‌زمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای نخستین بار، اعتبارات ملی به این تالاب بین‌المللی و اکوسیستم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب است.

زمانی با بیان اینکه با توجه به اهمیت مدیریت آبخیز در جلوگیری از ورود رسوبات از حوضه آبخیز بالادست تالاب انزلی، افزایش اعتبارات آبخیزداری منابع طبیعی برای حوضه مذکور از جمله دستاورهای سفر اخیر بود، گفت: پس از سفر اخیر دولت سیزدهم به گیلان، بلافاصله معاون محترم اجرایی رئیس جمهوری برای پیگیری موارد و تصمیمات سفر دولت، در گیلان حضور پیدا کرد و نخستین جلسه ستاد ملی تالاب انزلی و احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تشکیل شد.

وی با اشاره به فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی دورودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتاً سرزیر این دو رودخانه به تالاب انزلی گفت: برای اولین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب‌ها اختصاص پیدا کرد.

به گفته سرپرست اداره کل محیط زیست گیلان، مجموع برنامه های اجرا شده و تصمیمات اخذ شده در جریان اولین سفر دولت سیزدهم به گیلان، بیانگر توجه جدی و اشراف دولت و همینطور دغدغه و پیگیری مقامات استانی نسبت به مسائل زیست محیطی گیلان است.

زمانی احیای تالاب انزلی و عدم تخلیه فاضلاب‌های شهری وآلودگی رودخانه زدجوب وگوهررود را از اصلی‌ترین معضلات استان و از مطالبات دیرینه همه شهروندان دانست و افزود: با پیگیری نماینده عالی دولت در استان، اعتبارات ملی خوبی برای مدیریت موارد مذکور اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads