کد خبر: 219334 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 فوریه 2022 - 00:34

درجلسه سازماندهی سگ های آزادزی مطرح شد؛

شهرداری خمام به‌دنبال راهکارهای عملی برای رسیدگی به معضل سگ‌های آزادزی است /۸۰ درصد از سگ‌گزیدگی‌ها در خمام خانگی است

ابوالحسن سیمایی درجلسه سازماندهی سگ های آزادزی  با بیان اینکه مردم در حوزه پسماند از مسؤولان خمام رضایت نسبی دارند، اظهار کرد: شهرداری تاکنون در خصوص سگ‌های آزادزی اقدامی نکرده و تاکنون جزو اولویت‌های ما نبوده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ ابوالحسن سیمایی درجلسه سازماندهی سگ های آزادزی  با بیان اینکه مردم در حوزه پسماند از مسؤولان خمام رضایت نسبی دارند، اظهار کرد: شهرداری تاکنون در خصوص سگ‌های آزادزی اقدامی نکرده و تاکنون جزو اولویت‌های ما نبوده است.

وی با بیان اینکه در طی این سه ماه اقدام عملی درباره سگ‌های آزادزی از حوزه شهرداری صورت نگرفته، افزود: در این مدت مبنی بر مزاحمت سگ‌ها اعتراض و گله‌مندی داشتیم و امروز جلسه را من باب این موضوع برگزار کردیم.

شهردار خمام با اشاره به آمادگی کامل شهرداری چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه عملیاتی برای رفع معضلات شهر گفت: باید از متخصصان این حوزه نیز جویا شویم که آیا غذا دادن به این سگ‌ها کار درستی است یا خیر تا با آسیب‌شناسی کامل وارد عملیات شویم.

سیمایی با تأکید بر اینکه حامی حیوانات است و باید به دنبال راهکار عملیاتی برای رسیدگی به این معضل گشت، بیان کرد: ما هنوز نتوانستیم با رستوران‌های شهر همدلی ایجاد کنیم تا ضایعات و غذاهای اضافه آن‌ها را برای حیوانات آزادزی دریافت کنیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در شهر خمام گفت: این امر دلیل نمی‌شود که کاری در شهر انجام نشود، باید دست به دست هم دهیم تا برای آبادی و توسعه شهر بکوشیم.

شهردار خمام با بیان اینکه نگاه توسعه‌ای به شهرستان خمام برخلاف شهرهای دیگر است، افزود: بنابراین باید تلاش خود را بیشتر کنیم اما به تنهایی نمی‌توانیم اقدام مثبتی کنیم و نیازمند همگرایی سازمان‌ها هستیم.

سیمایی با تأکید بر اینکه مردم نسبت به حیوان آزاری حساسیت بسیار دارند، گفت: انتظار داریم در جلسه امروز پایه و اساس کار ریخته شود و سپس مراحل بعدی توسط شهرداری عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله در شهرستان خمام به ازای هر نفر ۷۰۰ گرم خارج از استاندارد است، افزود: این مشکل حل نمی‌شود و در نهایت به سراوان ریخته می‌شود، بنابراین این مشکل ریشه‌ای است و به این گونه حل نمی‌شود.

شهردار خمام با بیان اینکه در مسیر حل مشکلات شهرستان تمام نیروی خود را به کار می‌بندد، گفت: تمام وجودم را برای رفع این دو موضوع پسماند و‌ حیوانات آزادزی در حوزه شهرستان خمام به کار گرفته و برای مردم تلاش می‌کنم اما به هیچ عنوان رفتارهای سیاسی را نمی‌پذیرم.

درصد از سگ‌گزیدگی‌ها در خمام خانگی است

 سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمام در این جلسه ساماندهی حیوانات آزادزی را یکی از دغدغه‌های این مجموعه دانست و اظهار کرد: در شهرستان خوام بیش از ۳۰۰ مورد سگ گزیدگی در شهرستان خمام در بیمارستان‌های رشت ثبت شده است و زنگ خطری برای ما ایجاد شد.

دکتر احمد لسانی با بیان اینکه ۸۰ درصد از این سگ‌گزیدگی‌ها خانگی است، افزود: سگ‌های آزادزی غالباً عقیم شده یا شناسنامه‌دار هستند و با توجه به آمار سگ‌گزیدگی‌ها اغلب خانگی است.

وی با بیان اینکه مهربانی به حیوانات نباید به گونه‌ای آسیب زا اتفاق بیفتد، گفت: آمار سگ گزیدگی ۹ ماهه امسال ۱۶۳ مورد است.

واکسیناسیون و عقیم سازی راهی مطمئن برای حمایت از حیوانات آزادزی و امنیت شهر

معصومه سلیمانی با بیان اینکه نقص سیستم ایمنی در حیوانات منجر به بیماری‌های پوستی می‌شود، اظهار کرد: این بیماری در کمتر از یک ماه درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه کاملا با عقیم سازی موافق است، گفت: واکسیناسیون و عقیم سازی واقعاً می‌تواند به حیوانات آزادزی کمک کند، طبق آمار در یک سال و نیم گذشته ۸۵ قلاده سگ عقیم شدند.

این فعال حامی حیوانات با بیان اینکه برای واکسیناسیون می‌توان از دامپزشکی‌ها کمک گرفت، افزود: واکسیناسیون منجر به ایجاد امنیت سگ‌های داخل شهر شده و دامپزشکی‌ها موظف به ارائه رایگان واکسن هاری هستند.

سلیمانی با بیان اینکه پلاک گذاری حیوانات منجر به ایجاد آرامش و امنیت در شهر می‌شود، گفت: تمام سگ‌های عقیم شده انگل تراپی شده و سپس رها شده‌اند، ۸۵ قلاده سگ نیز تا کنون پلاک گذاری شده‌اند.

 

اتتهای پیام/۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads