کد خبر: 219204 - تاریخ: دوشنبه، 31 ژانویه 2022 - 13:53

سارا قمی ؛

قطعاً خداحافظی تصمیم سخت و ناراحت‌کننده‌ای است/ ۱۵ سال عاشقانه برای تیم ملی تلاش کردم

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای نخستین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. ملی پوشان یک تساوی مقابل تیم هند میزبان به دست آوردند و دو شکست برابر تیم‌های قدرتمند چین و چین تایپه ثبت کردند تا از صعود به مرحله حذفی باز بمانند. حضور تیم ملی فوتبال زنان برای نخستین در مسابقات […]

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای نخستین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. ملی پوشان یک تساوی مقابل تیم هند میزبان به دست آوردند و دو شکست برابر تیم‌های قدرتمند چین و چین تایپه ثبت کردند تا از صعود به مرحله حذفی باز بمانند. حضور تیم ملی فوتبال زنان برای نخستین در مسابقات جام ملت‌ها اتفاق تاریخی بود که تجربه خوبی برای فوتبال زنان به ارمغان آورد.

حضور در جام ملت‌ها و جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است

سارا قمی  درباره حضور تیم‌ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: از زمان تشکیل فوتبال بانوان پس‌از انقلاب این نخستین صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیا بود. در مدت حضور ۱۵ ساله‌ام در فوتبال تمام تلاش خود را برای صعود به مسابقات جام ملت‌ها کرده بودیم اما هیچ‌گاه محقق نمی‌شد. کسانی که بازی ملی انجام داده‌اند می‌دانند که حضور در مسابقات جام ملت‌ها و جام‌جهانی برای یک بازیکن آرزو است، زمانی‌که وارد مسابقات جام ملت‌ها شدم خدا را شکر کردم که توانستم در این سطح از رقابت‌ها حضور داشته باشم.

حساسیت‌ها زیاد است

ملی‌پوش خمامی تیم فوتبال زنان ادامه داد: شرایط حضور در مسابقات جام ملت‌ها بسیار متفاوت می‌باشد، حساسیت‌ها زیاد است و همه دیده می‌شوند شرایط جالب و جدیدی بود. خیلی حضور در این مسابقات را دوست داشتم.

ای‌کاش نقدها سازنده باشد

وی درباره انتقادات مطرح‌شده به تیم‌ملی فوتبال زنان نیز گفت: همیشه در تمام رشته‌ها چه مردان و زنان منتقدان و حامیان حضور دارند، استثنایی وجود ندارد اما ای‌کاش نقدها سازنده باشد. تیم‌ملی فوتبال زنان ایران پس‌از دو سال است تعطیلی با حمایت فدراسیون تشکیل شد، خوشبختانه توانستیم در مسابقات مقدماتی جواز حضور در جام ملت‌ها را کسب کنیم و پس‌از هشت ماه تمرین به مسابقات رفتیم.

هیچ تیمی درخواست ایران را برای بازی تدارکاتی نپذیرفت

قمی تاکید کرد: پیش‌از حضور در جام ملت‌ها با حدود ۱۳ تیم برای انجام بازی تدارکاتی مکاتبه داشتیم اما هیچکدام از آن‌ها نپذیرفتند چراکه ایران از رنکینگ خارج شده بود و آن‌ها درخواست بازی با کشورهای فعال را می‌پذیرفتند و این موضوع بسیار به ضرر تیم‌ملی شد و نتوانستیم حتی یک بازی تدارکاتی را برگزار کنیم.

نقدها درست نیست

این فوتبالست خمامی اظهار داشت: نقدهایی که انجام می‌شود درست نیست. اول باید به لیگ برتر نگاه کرد. قصد بی‌احترامی به باشگاه‌ها را ندارم اما تعدادی از باشگاه‌ها به دلیل نداشتن اسپانسر بازیکنان خوبی جذب نمی‌کنند، در نتیجه مسابقات لیگ برتر به‌صورت برابر برگزار نمی‌شود و بازیکنان شاید فقط در یک یا دو بازی رقابت سختی را تجربه کنند، به‌همین دلیل وقتی وارد تیم‌ملی می‌شوند بدون انجام بازی تدارکاتی و یا دیدار سنگین راهی مسابقات می‌شوند و در تورنمنتی مانند جام ملت‌ها که تیم‌های قدرتمندی در آن حضور دارند بازیکنان کم می‌آورند و چنین نتایجی رقم می‌خورد.

حضور در جام ملت‌ها آرزوی هر بازیکنی است/ کاش نقدها سازنده باشند

عزیزی خادم یک‌تنه پشت تیم ملی بود

قمی ادامه داد: از عزیزی خادم بسیار تشکر می‌کنم، پس‌از ۱۵ سال حضور در تیم‌های ملی تازه متوجه‌ی حمایت‌ها شدم، حتی جنس لباس‌ها با مردان فرقی ندارد و برابری را به‌طور واقعی شاهد بودیم. عزیزی خادم یک‌تنه پشت تیم ملی بود و ما را حمایت کرد.

مسیر برای لژیونر شدن باز شد

ملی‌پوش فوتبال زنان درباره دستاورد حضور در جام ملت‌ها نیز گفت: هر چه تیم‌ملی در مسابقات سطح بالاتری شرکت کنند بیشتر دیده می‌شود، تعدادی از بازیکنان جوان ما در این تورنمنت دیده شده‌اند و این می‌تواند مسیری برای لژیونر شدن بازیکنان زن ایرانی باشد.

 

قمی درباره خداحافظی رسمی‌اش نیز گفت: حدود یک‌سال پیش‌از تیم‌ملی خداحافظی کردم اما زمانی‌که تیم تشکیل شد طی صحبتی که با مریم ایراندوست داشتم قرار بود در بازی تدارکاتی تیم‌ملی مقابل ازبکستان در استادیوم آزادی شرکت و به‌طور رسمی از بازی‌های ملی خداحافظی کنم اما این دیدار لغو شد. پس از آن کادر فنی صحبتی با من انجام داد که در اردوها بمانم و تجربیاتم را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهم. به‌این‌ترتیب در اردو باقی ماندم و به جام ملت‌ها اعزام شدم، نخستین تجربه من در یک تورنمنت بسیار مهم بود و پس‌از پایان مسابقات از تیم‌ملی به‌صورت رسمی خداحافظی کردم. قطعاً خداحافظی تصمیم سخت و ناراحت‌کننده‌ای است اما خوشحالم که در جام ملت‌ها چنین تصمیمی را اجرایی کردم.

 وی با بیان اینکه  من ۱۵ سال عاشقانه برای فوتبال زحمت کشیدم و این دوری همیشه برایم سخت بوده اما این را هم در نظر گرفتم که به خاطر حضور مداوم در اردوها هرگز در روزهایی که باید کنار خانواده می‌بودم ، افزود: نبودم بنابراین به نوعی احساس خستگی داشتم و در نهایت تصمیم گرفتم این بار جدی از تیم ملی خداحافظی کنم. برای آینده هنوز برنامه مشخصی ندارم ولی فعلا در لیگ ایران شاغل هستم و بازی می کنم.

ملی پوش اسبق تیم ملی در پایان گفت: در ادامه تمرکزم بر مسابقات لیگ برتر است. مدرک مربیگری B آسیا را دارم و برای مدرک مربیگری A اقدام خواهم کرد. ان‌شاءالله بتوانم در ادامه در مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشم. می‌خواهم سارا قمی را به یادگار بگذارم که همه از آن به‌خوبی یاد کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads