کد خبر: 219174 - تاریخ: شنبه، 29 ژانویه 2022 - 22:22

بعد از دستور رئیس جمهور انجام شد؛

تشکیل کارگروه بررسی وضعیت سواحل در استان گیلان

اسدالله عباسی با اشاره به تذکر رئیس جمهور در جلسه شورای اداری روز گذشته در زمینه آزادسازی سواحل، اظهار کرد: کارگروه بررسی وضعیت سواحل در استان گیلان تشکیل شد. استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان، ۷۹ کیلومتر در ۲۴۳ نقطه در تصرف نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.

به گزارش خوبان خبر ، اسدالله عباسی با اشاره به تذکر رئیس جمهور در جلسه شورای اداری روز گذشته در زمینه آزادسازی سواحل، اظهار کرد: کارگروه بررسی وضعیت سواحل در استان گیلان تشکیل شد. استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان، ۷۹ کیلومتر در ۲۴۳ نقطه در تصرف نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد متصرف، بخش‌های زیرمجموعه استانداری و وزارت کشور از امروز ملزم به عقب‌نشینی و آزادسازی حریم ۶۰ متر شده‌اند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی در مرکز استان و شهرستان‌ها جهت بررسی وضعیت سواحل استان تشکیل می‌شود و گزارش آن به‌صورت مستقیم از سوی بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت مورد رصد قرار می‌گیرد.استاندار گیلان از تشکیل کارگروه بررسی وضعیت سواحل در این استان بعد از دستور روز گذشته رئیس جمهور خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی یک ماه برای همکاری با این کارگروه فرصت دارند.

عباسی اضافه کرد: در گام دوم آزادسازی سواحل تصرفی نیروهای انتظامی و نظامی که زیرمجموعه وزارت کشور قرار دارند؛ انجام و به طرح سالم‌سازی دریا اختصاص می‌یابد تا مورد بهره‌برداری و استفاده همگان قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا از سواحل استان استفاده‌ای بهینه شود، تصریح کرد: به صورت جدی و ویژه در خصوص کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری اقدام می‌کنیم و اجازه دست اندازی به بیت المال و حریم انفال را به فرصت‌طلبان و سودجویان نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا با همکاری همه بخش‌ها اعم از قوای مجریه، قضائیه و مقننه در اجرای این تصمیم به صورت استوار گام برداریم و نتایج آن از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم می‌رسد.

عباسی از فرصت یک‌ماهه دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای همکاری با کارگروه مذکور برای آزادسازی حریم ساحل و اجرای قوانین این بخش خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خصوصی و دولتی هرچه زودتر نسبت به خود اظهاری اقدام کنند ضمن آنکه در خصوص تخریب اماکن و ابنیه حریم ساحل نیز بر اساس قوانین تصمیم گیری می‌شود.

کد خبر 5411806
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads