کد خبر: 218879 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 ژانویه 2022 - 09:47

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان:

پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی از جمله مشکلات تولیدکنندگان گیلانی

رنجکش با بیان اینکه پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی از جمله مشکلات تولیدکنندگان گیلانی است گفت: فرآیند طولانی بروکراسی‌های اداری به تولیدکنندگان ضربه زده و منجر به ضرر و زیانشان می‌شود.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش در بخش گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: متاسفانه یکسری مشکلات و چالش‌ها در مسیر تولید وجود دارد و دولت هم اگر بخواهد این مشکلات را از جلوی پای تولیدکنندگان بردارد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در بستر قانون پیش‌بینی کرده است.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه دولت یکسری اختیارات به استانداران و استانداری‌ها برای رفع موانع تولید داده است عنوان کرد: در طول این مدت بسیاری از موانع و مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان مورد بررسی قرار گرفته است و جلسات مذکور همچنان ادامه دارد.

 

رنجکش پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی را از جمله موانع و مشکلاتی که سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان گیلانی را دچار سردرگمی می‌کند خواند و ابراز داشت: هدف کارگروه رفع موانع تولید تسهیل‌گری در این بخش است و مشکلاتی که دارای پیچیدگی خاصی هم نبودند رفع کرده اما گاهی اوقات بخشنامه‌های متعدد سایر دستگاه‌ها مانند امور مالیاتی و بانک‌ها در مصوبات کارگروه خلل وارد می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برخلاف قوانین و مقررات روز صادر نمی‌شود افزود: از جایگاه استانداری کاملا حق را به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌دهیم و معترض بروکراسی‌های اداری که وجود دارد هستیم زیرا فرآیند طولانی حتی یک مکاتبه اداری به تولیدکننده ضربه می‌زند و هزینه‌های آن را افزایش داده منجر به ضرر و زیانشان می‌شود.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان تفویض اختیار بیشتر به دستگاه‌های مسئول استانی را یکی از راه‌های عبور از چنین مشکلاتی دانست و اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان از هیچ تلاشی برای رفع موانع تولید مضایقه نمی‌کند و برای تسهیل در امورات تولیدکنندگان با کارگروه ملی رایزنی کرده موضوعات را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/۲۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads