کد خبر: 21886 - تاریخ: یکشنبه، 31 مارس 2013 - 11:21

امام جمعه خمام:با برجسته کردن آثار باستاني 2500 ساله شاهنشاهي، هيچ افتخاري براي دنيا و آخرتمان حاصل نمي شود.

خوبان خبر: امام جمعه خمام خاطرنشان کردند: برخي به غلط گمان مي کنند که اسلام يک دين عربي است پس ما بايد به ايراني بودن خودمان افتخار بکنيم و مکتب ايراني را به جاي آن قرار بدهيم.

به گزارش خوبان:  نماز جمعه ی این هفته ی خمام، به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه های دوم به جریان داشتن رویه معیوب جدایی دین از سیاست در تمام دنیا و ایران قبل از انقلاب اسلامی سال 1357 اشاره داشتند و افزودند:  ملت مسلمان ايران افتخار دارد که به رهبري مرجع تقليد خود، اين گستاخي به ساحت مقدس ربوبي را متوقف کند و حاکميت خداوند را بر کشور اسلامي ايران بپذيرد.

حجت الاسلام عاشوری استقرار حکومت الهی را تکلیف همه ی بندگان خدا دانستند و تصریح کردند: هرکس در اين زمينه کوتاهي و يا العياذ بالله مخالفتي کند، سرو کارش با خداوند است.

qyh7n4vw3ieqmabb4gat

خطیب جمعه ی خمام با یادآوری فتنه سال 88، طرح شعار جمهوری ایرانی را درانتخابات آینده ی ریاست جمهوری امکان پذیر دانستند و افزودند: بدانيد هر نامي جز نام صريح و واضح و روشنه جمهوري اسلامي  به فرمايش حضرت امام(ره) « نه يک حرف کم و نه يک حرف بيش»، انحرافي است و سرانجامش به حاکميت غيرديني و کفر بر مي گردد.

ایشان با بیان این که کفر شاهنشاهی آخرت ندارد گفتند: با برجسته کردن آثار باستاني 2500 ساله شاهنشاهي، هيچ افتخاري براي دنيا و آخرتمان حاصل نمي شود.

حجت الاسلام عاشوری ادامه دادند:  همه عزت ما در سايه اسلام است و اسلام يعني خدا، نه عَرَب. برخي به غلط گمان مي کنند که اسلام يک دين عربي است پس ما بايد به ايراني بودن خودمان افتخار بکنيم و مکتب ايراني را به جاي آن قرار بدهيم. درحاليکه خداوند به صراحت هرگونه نژادگرايي و ملي گرايي را محکوم کرده و فقط رابطه بندگي و خدايي را برقرار شاخته است.

cl53ve4gtocdi5pxyrq

ایشان سیزده بدر را رسمی نیکو و بهترین فرصت برای سیر در زمین و دیدن آیات الهی دانستند و خاطرنشان کردند: . ما هيچ روزي براي گناه نداريم، بلکه همه روزها براي عبادت خداوند است و در روزهايي که برجستگي خاصي دارند، سزاوارتر است که انسان بيشترين عبادت را در آن روز انجام دهد.

امام جمعه ی خمام در پایان خطبه های خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، درخصوص حماسه ساز بودن ملت ایران گفتند:  واژه «حماسه» در فرهنگ ما جايگاه ويژه اي دارد و به معني تحرکي باشور و شعور و بسيجي وار است که تا  به مقصد پيروزي نرسد، باز نمي ايستد. اينچنين تحرکي را امسال بايد در زمينه سياست و اقتصاد به اوج برسانيم و درآينده هم حفظ کنيم. ملت ما در زمان جنگ و هنگام عمليات ها، واقعاً حماسه آفريدند. در زمان بعد از جنگ و بازسازي خرابي هاي ناشي ازآن نيز به همين گونه عمل کردند و اکنون نيز که زمان اعتلاي کشور و به اوج عظمت رساندن آن است، باز نقشه راه همين است. حال که دشمن همه توان خود را بر دو سناريوي انزواي سياسي و مشکلات اقتصادي ما متمرکز کرده است، ما نيز بايد با حماسه آفريني در اين دو زمينه، او را وادار به شکست کنيم.

bde91065x8tns2zz6b3

انتهای پیام/14

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads