کد خبر: 218711 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 ژانویه 2022 - 19:01

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به محصولات استراتژیک گیلان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تولید محصولات استراتژیک در این استان و وضعیت نامطلوب تولید این محصولات، گفت: توجه ویژه مسئولان ملی به این مهم ضروری است.

به گزارش خوبان، مهرداد گودرزوند چگینی عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به وضعیت وخیم این استان، بیان کرد: فشردگی بودجه ۱۴۰۱ برای استان گیلان به دلیل ده‌ها سال بی توجهی به این استان است و انتظار می‌رود که مسئولان ملی نگاه ویژه ای به این خطه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه سدهای نیمه تمام، پروژه‌های آزادراه و بیمارستان‌های این استان وضعیت نامناسبی دارند، افزود: مدیریت خشکسالی و رسیدگی به خسارات سیل اخیر گیلان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی سایت لاکان اوضاع استان سرسبز گیلان را به خوبی نشان می‌دهد، ادامه داد: محصولاتی نظیر چای، برنج، و کیوی که از محصولات استراتژیک گیلان هستند وضعیت مناسبی ندارند.

ضرورت تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این جلسه خواستار تغییر نگرش مسئولان ملی به محیط زیست گیلان شد و بیان کرد: مردم گیلان به اندازه طبیعتی که خداوند به استان ارزانی داشته زندگی نمی‌کنند و به حوزه اعتبارات آن بی توجهی شده است.

رسول فرخی با بیان اینکه گیلان در اوایل انقلاب صنعتی بود اما به جهت نگرش نادرست مسئولان وقت کشاورزی اعلام شد، افزود: گیلان به همین دلیل از دلارهای صنعتی محروم و صنعت گیلان از بین رفت و شهرک صنعتی به قبرستانی از ماشین آلات تبدیل شده است.

کد خبر 5399064
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads