کد خبر: 218626 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 ژانویه 2022 - 09:51

 مدیر طرح نسخه نویسی الکترونیکی گیلان :

چالش نسخه نویسی الکترونیکی در گیلان | مراکز درمانی از اینترنت پایدار استفاده کنند

مدیر طرح نسخه نویسی الکترونیکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «چرا برخی از مراکز درمانی و داروخانه ها با چالش قطعی سیستم مواجه هستند؟، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران سیستمی را طراحی کرده که نیازمند کمترین پهنای باند اینترنت است.

به گزارش خوبان، کوروش ابومحبوب، با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی و عدم پذیرش نسخ کاغذی در استان گیلان محقق شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ پزشک در استان گیلان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: این پزشکان از دو سال قبل با سیستم نسخه نویسی الکترونیکی کار می کنند.

 مدیر طرح نسخه نویسی الکترونیکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، در پاسخ به این سوال که «چرا برخی از مراکز درمانی و داروخانه ها با چالش قطعی سیستم مواجه هستند؟، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران سیستمی را طراحی کرده که نیازمند کمترین پهنای باند اینترنت است و لذا همه همکاران در اقصی نقاط استان به راحتی می توانند به سیستم دسترسی داشته باشند؛ حتی امکان استفاده از ترافیک سیمکارت تلفن همراه و انواع مودم ها نیز فراهم است.

ابومحبوب، به همه مراکز درمانی به ویژه واحدهای پر مراجعه خواست حتما از اینترنت پایدار استفاده کنند و یک خط پشتیبان داشته باشند و خاطرنشان کرد: در این سیستم فقط دیتا ارسال می شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۸۰ موسسه خدمات درمانی در سطح استان گیلان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: کلیه پزشکان و مراکز درمانی می توانند با بیمه سلامت تماس بگیرند و کد کاربری دریافت کنند؛ همچنین تیم های بیمه سلامت در سطح شهر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

مدیر طرح نسخه نویسی الکترونیکی گیلان، بیش از ۹۵ درصد پزشکان غیر طرف قرارداد با بیمه ایران را دارای کد کاربری و نسخه نویسی الکترونیکی دانست و متذکر شد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش صندوق های مختلف سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

 

انتهای پیام/۲۲۸۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads