کد خبر: 218623 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 ژانویه 2022 - 09:46

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان:

خطر سقوط در کمین دکل های خطوط انتقال برق گیلان

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به خطر سقوط دکل های خطوط انتقال برق استان به دلیل برداشت های بی رویه معادن، گفت: عملیات جابه جایی این دکل آغاز شده است.

به گزارش خوبان، بهمن داراب زاده صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به علت برداشت بی رویه خاک معدن و زمین‌های مستعد رانش منطقه روستای شمام رستم آباد در کنار معدن سنگ لاشه شمال و بررسی‌های کارشناسی شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این بررسی‌ها احتمال سقوط پایه شماره ۵۳ خط تک مداره نیروگاه گیلان «سد سپیدرود و پایه شماره ۶۴ خط نیروگاه گیلان» نیروگاه لوشان وجود دارد، ادامه داد: باید قبل از بروز هرگونه چالشی برای این خطوط حیاتی، اقدام لازم را انجام شود.

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: با توجه به حیاتی بودن این خطوط برای صنعت برق کشور و نقش مهم آن در انتقال انرژی به استان‌های مجاور، عملیات اجرایی پروژه جابجایی بخشی از مسیر خط با احداث ۶ دستگاه برج برای جلوگیری از حوادث تعریف و آغاز شده است.

داراب زاده گفت: از دستگاه‌هایی که متولی دادن مجوز به معادن یا احداث هر گونه سازه در حریم هستند انتظار می‌رود با هماهنگی نسبت به دادن این گونه مجوزها اقدام کنند تا آسیبی به سرمایه‌های ملی و بیت المال وارد نشود.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads