کد خبر: 218594 - تاریخ: دوشنبه، 10 ژانویه 2022 - 10:17

افزایش ۳۸ درصدی صید ماهی استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی صید ماهی‌های استخوانی در گیلان گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون صیادان گیلانی ۶۲۲ تن ماهی استخوانی به ارزش ۶۸۸ میلیارد ریال از دریای خزر صید کردند.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی در گیلان مهم‌ترین راه منبع درآمد خانوارهای این استان است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل وجود دریای خزر و رودخانه سفیدرود دارای بهترین ظرفیت به لحاظ صید انواع ماهی‌های استخوانی است.

وی با اشاره به افزایش صید ماهی‌های استخوانی در گیلان گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون صیادان گیلانی ۶۲۲ تن ماهی استخوانی به ارزش ۶۸۸ میلیارد ریال از دریای خزر صید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد بیشتر است.

مدیر کل شیلات گیلان بیشترین میزان ماهی صید شده در دریای خزر را ماهی کفال دانست و بیان کرد: از این میزان ماهی صید شده، ۵۰ درصد ماهی کفال ، ۴۵ درصد ماهی سفید و سه درصد از انواع دیگر ماهیان نظیر سیم، سوف و کپور است.

مدبری با تأکید بر لزوم توجه به ارائه خدمات به صیادان گیلانی تصریح کرد: چهار صیاد گیلانی عضو ۴۷ تعاونی پره صیادی هستند که هرساله در فصل صید ماهی وارد آب زده و نیازمند ارائه بهترین خدمات هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads