کد خبر: 217604 - تاریخ: چهارشنبه، 1 دسامبر 2021 - 11:12

مدیرکل بهزیستی گیلان:

۵۰۰ معتاد متجاهر در گیلان دستگیر و در کمپ‌های بهزیستی ساماندهی شدند

نحوی‌نژاد از نبود سامانکده و گرمخانه در اکثر شهرهای استان گیلان برای ساماندهی کارتن خواب‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ معتاد متجاهر در گیلان دستگیر و در کمپ‌های بهزیستی ساماندهی شدند.

به گزارش خوبان خبر ، «حسین نحوی‌نژاد» در برنامه گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه بهزیستی یکی از دستگاه‌های متولی در حوزه ساماندهی کارتن خواب‌هاست اظهار داشت: بر اساس قانون شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید سامانکده داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان وجود سامانکده و گرمخانه در شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه شهرهای دیگر استان فاقد گرمخانه هستند عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان گیلان دستگیر و همه آن‌ها در کمپ‌های ماده  16 و کمپ‌های تبصره دو بهزیستی ساماندهی شدند.

نحوی‌نژاد از معرفی ۳۴۵ نفر شامل سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان، زنان و دخترانی که لامکان هستند و افراد کارتن خواب از طریق سامانکده‌ها به بهزیستی استان گیلان خبر داد و افزود: این افراد یا به صورت مستقیم و یا با احکام قوه قضائیه به بهزیستی گیلان معرفی شده بودند که بهزیستی همه آن‌ها را ساماندهی کرد.

وی علت همه کارتن‌ خوابی‌ها را بی‌خانمانی ندانست و با بیان اینکه گاهی افراد خودشان کارتن خوابی را انتخاب می‌کنند یادآور شد: اگر در حوزه معتادان متجاهر دستگیری صورت بگیرد بهزیستی گیلان با وجود ظرفیت کمی که دارد اقدامات لازم برای ساماندهی آنان را انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی گیلان پدیده کارتن‌خوابی را پدیده‌ای که در کل دنیا وجود دارد دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم گزارشی در مورد معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها داشته باشند می‌توانند از طریق بهزیستی، شهرداری رشت، اورژانس اجتماعی و سامانه تلفنی ۱۲۳ مراتب را گزارش دهند تا بهزیستی فورا ورود کرده و افراد را ساماندهی نماید.

پایان پیام/۸۴

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads