کد خبر: 217578 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 نوامبر 2021 - 22:02

درجلسه شورای اسلامی شهر خمام مطرح شد ؛

اجرای پروژه‌های عمرانی باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها و منابع مالی باشد

ایمان سهیلی امروز در جلسه شورای شهر خمام با بیان اینکه ساختار قانونی باید در پروژه ورودی و خروجی شهر لحاظ شود، اظهار کرد: کتابچه طرح باید در اختیار شورا قرار گیرد، چرا که این پروژه جزو اولویت‌های ما است.

به گزارش خوبان خبر ؛ ایمان سهیلی امروز در جلسه شورای شهر خمام با بیان اینکه ساختار قانونی باید در پروژه ورودی و خروجی شهر لحاظ شود، اظهار کرد: کتابچه طرح باید در اختیار شورا قرار گیرد، چرا که این پروژه جزو اولویت‌های ما است.

وی با اشاره به تعویق ۱۰ ساله این طرح بیان کرد: باید تصمیم جدی بگیریم این موضوع بین اعضای شورا حل شده و تکلیف شهرداری هم مشخص شود، ما نباید خودمان را دست کم بگیریم و می‌شود همزمان دو پروژه را نیز اجرایی کرد.

سخنگوی شورا  با اشاره به سرعت خدمات در اجزای پروژه‌های خمام، افزود: باید تکلیف منابع مالی پروژه‌ها مشخص شود و قرار نیست هیچ پروژه‌ای از منابع پروژه دیگر استفاده کند و با تدبیر می‌توانیم هر دو پروژه را در دو منطقه از شهرستان عملیاتی کنیم و به اتمام برسانیم.

سهلی با تاکید بر اینکه باید نشست‌های شورا در خصوص پروژه‌های شهری نتیجه بخش باشد، تصریح کرد: در دو نشست گذشته تکلیف مشخص نشد و باید هر دو پروژه اجرا شود ولی اولویت را با پروژه اولی که پیشنهاد شد بگذاریم و وارد فاز اجرایی شود نه اینکه باز هم نشست برگزار کنیم و نتیجه نگیریم.

 برای آغاز هر اقدام عمرانی باید منابع مالی و طرح اولیه آن را مشخص کنیم

اسماعیل احمدنیا  نیز در این جلسه با بیان اینکه پیش از آغاز هر اقدام باید منابع مالی و طرح اولیه آن را مشخص کنیم، اظهار کرد: در رابطه با طرح اولیه باید بیشتر صحبت کنیم و منابع را مشخص کنیم و سپس شروع به کار کنیم.

نایب‌رییس شورا  با بیان اینکه کارهای زیادی در سطح شهر نیاز به انجام داریم، افزود: آسفالت شهر به تنهایی بالای ۶ الی ۷ میلیارد منابع مالی نیاز دارد، در حال حاضر ما به بدهی داریم و اگر بخواهیم این اقدام را نیز آغاز کنیم بدهی ما افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر انجام امور عمرانی شهری گفت: ما نمی‌گوییم که کاری انجام ندهیم اما ابتدا باید منابع را مشخص کنیم طرح را برآورد کنیم و سپس وارد فاز عملیاتی شویم.

وی ورودی شهر را بسیار مهمتر عنوان کرد و افزود: اگر طرح دیگری را آغاز کنیم دیگر نمی‌توانیم پروژه دیگری را آغاز کنیم چرا که منابع دیگری نمی‌ماند،با در نظر گرفتن بودجه خود باید ابتدا پروژه اولویت‌دار را آغاز کنیم و حقوق پرسنل را نیز در نظر بگیریم.

 بحث ورودی و خروجی خمام، اولویت و مهم ما است

هادی واحدی نیز در این جلسه گام‌های خوبی در سطح شهر خمام برداشته شد، اظهار کرد: در رابطه با بحث ورودی و خروجی خمام، اولویت و مهم ما است، اما در خصوص منابع موافقم که باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شورای ششم چند موضوع گنگ داریم، افزود: حوزه درآمد و دارایی‌ها با وجود اینکه تأکید بر داشته‌های شهرداری داشتیم هنوز برای ما گنگ است.

واحدی با اذعان به اینکه هنوز منابع شهرداری مشخص نیست، بیان کرد: بخشی از درآمدهای شهرداری می‌تواند صرف امور عمرانی شود، این خلاف قانون نیست اما بحث حقوق و مزایای کارکنان نیز باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

وی همچنین گفت: که در صورت مشخص بودن منابع به نحوی که آسیبی به شهرداری وارد نشود و دست پیمانکارهای مختلف بیفتد و ضرر آفرین باشد، می‌توان هر دو پروژه را با در نظر گرفتن اولویت که ابتدا ورودی انجام شود در دستور کار قرار داد و آغاز کرد.

در شأن مردم خمام نیست پارک درخور در شهر نداشته باشند

مهدی عاشوری نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه ورودی و خروجی شهرستان یکی از موضوعات قدیمی است که هر بار درباره آن اقداماتی انجام شد و بی‌نتیجه ماند، اظهار کرد: با وجود اینکه این اقدام در شورای پنجم آغاز شد اما موانعی بر سر راه قرار گرفت و همچنان مغفول مانده است.

وی با تاکید بر ارائه گزارش کار در خصوص پروژه‌های نیمه کاره شهرداری به شورا گفت: برخی پروژه‌ها که اولویت‌های شورای پنجم بود نیمه کاره رها شده، نمی‌توان این پروژه‌ها نیمه کاره رها شود و باید به اتمام برسد تا مشکلات عمرانی شهر حل شود و همه این‌ها مستلزم هزینه است.

عاشوری با تاکید بر اینکه بر اساس اولویت‌بندی می‌توان پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به اتمام رساند، افزود: در شأن مردم خمام نیست که با ۲۳ هزار نفر جمعیت یک پارک درخور در شهر نداشته باشند و این امر یکی از اولویت‌های است.

وی یکی از مباحث مهم را استفاده از ظرفیت‌های موجود برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های شهردار سابق، این بود که ‌برخی اقدامات را با وقفه انجام می‌داد تا از منابع به درستی استفاده کند.

عضو شورای شهر خمام با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌کردها برای پروژه‌های عمرانی افزود: اگر شهرداری منابع دارد که در آینده با چالش مالی مواجه نشود، می‌توان پروژه را آغاز کرد اما شورا دیگر نمی‌توان پاسخگو باشد.

به گزارش خوبان خبر ؛ در جلسه امروز در خصوص پروژه بهسازی ورودی‌های شهر با حضور مشاورین مورد بحث و تبادل نظز قرار گرفت و مقرر شد در جلسه بعدی شورا میزان پس‌از برآورد هزینه پروژه ارائه گردد. 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads