کد خبر: 217403 - تاریخ: چهارشنبه، 24 نوامبر 2021 - 11:43

مدیر کل محیط زیست گیلان:

پناهگاه حیات وحش سلکه میزبان ۳۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به فرود ۳۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در پناهگاه حیات وحش سکله صومعه سرا، گفت: شش هزار پرنده در این پناهگاه فرود آمده اند.

 به گزراش خوبان، ساسان کفایی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان گیلان، اظهار کرد: در پناهگاه حیات وحش سل که شهرستان صومعه سرا ۳۵ گونه پرنده فرود آمده‌اند.

وی با بیان اینکه این گونه‌ها از پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند، گفت: در حال حاضر شش هزار پرنده مهاجر در این پناهگاه حضور دارند و طی روزهای آینده با افزایش مهاجرت‌ها تعداد آنها افزایش می‌یابد.

مدیر کل محیط زیست گیلان ادامه داد: این گونه‌ها شامل انواع قوی فریادکش، غاز خاکستری، پلیکان خاکستری، باکلان بزرگ، باکلان کوچک، فیلوش، گیلار، نوک‌پهن، خروس‌کولی معمولی، آبچلیک پاسرخ و کاکایی خزری هستند.

وی با اشاره به اینکه با چنگر، سرسبز، خوتکا و خروس کولی بیشترین تعداد گونه‌های مهاجر در این پناهگاه را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها هفته‌های آینده شاهد ورود موج جدیدی از پرندگان آبزی به گیلان هستیم.

کفایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ مجوزی برای شکار پرندگان صادر نشده است، اظهار کرد: شکار هر گونه پرنده ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads