کد خبر: 217334 - تاریخ: شنبه، 20 نوامبر 2021 - 15:14

فرماندار رشت تاکید کرد‌؛

ثبات در مدیریت شهری یکی از مطالبات مردم / لزوم آسیب‌شناسی خدمات شهری

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ثبات مدیریت شهری یکی از نیازها و خواسته‌های مردم است، گفت: آنچه که در سنوات قبل شاهد بودیم کاهش عمر مفید خدمات و عمران شهری بوده بطوریکه فرصت انجام کارهای زیربنایی را به مدیریت شهری نمی‌داد لذا یکی از مطالبات مردم همواره ثبات در مدیریت شهری بوده است.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی امروز در نشست با نمایندگان رشت در مجلس، شهردار و رئیس شورای شهر رشت که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: با وجود جمعیت ثابت و شناوری که در مرکز استان فعالیت دارند، میطلبد که خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: باید یک هم‌افزایی خیلی خوبی ایجاد کرد و کمک شود با وجود شرایط موجود بتوانیم برای توسعه شهر در بخش خدمات و عمران شهری به عنوان مرکز استان گام موثری برداریم.

وی گفت: انتظار اینکه شهرداری به تنهایی بتواند تمام مشکلات را برطرف کند اصلا امکان پذیر نیست، در این راستا اولین گام مدیریت واحد شهری است تا زمانی همه آنچه که در یک شهر رقم می‌خورد و محدیریت واحد شهری نباشد یقین بدانید هر چقدر هم تلاش کنیم هزینه‌ها تکراری و خدمات نامطلوب خواهد بود.

فتح‌اللهی بیان کرد: ثبات مدیریت شهری یکی از نیازها و خواسته‌های مردم است، آنچه که در سنوات قبل شاهد بودیم کاهش عمر مفید خدمات و عمران شهری بوده بطوریکه فرصت انجام کارهای زیربنایی را به مدیریت شهری نمی‌داد لذا یکی از مطالبات مردم همواره ثبات در مدیریت شهری بوده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل شهرداری، تصریح کرد: کمتر شهری وجود دارد که از لحاظ قدمت و تاریخی بتواند اصالت خود را حفظ کند، نمونه آن را محله‌های قدیمی شهر شاهد هستیم که مردم همواره نام قدیم آنها را می‌شناسند، شهر رشت به عنوان شهر اولین‌ها در این مورد هم نمونه است.

وی اضافه کرد: وجود رودخانه در هر شهری یک موهبت است اما برای رشت به یک بحران و بلای جان تبدیل شده، در حالیکه می‌توان از این ظرفیت با نگاه توسعه‌ای بهره برد و زمینه درآمد پایدار و اشتغال را فراهم کرد؛ اگر ۲۷ کیلومتر رودخانه در شهر رشت ساماندهی شود درآمد هنگفتی را ایجاد می‌کند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه خدمات شهری باید مورد آسیب‌‌شناسی قرار گیرد و سپس با برنامه ریزی در جهت توسعه و عمران گام برداشت تا طی چهارسال آتی مشکلات موجود به حداقل برسد، ادامه داد: ترافیک در داخل شهر رشت از دیگر معضلات شهری است که باید چاره‌اندیشی شود؛ همچنین شهرسازی و آبگرفتگی از دیگر موضوعاتی است که باید با دید توسعه و عمران شهری نگاه کرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: مدیریت شهری در حوزه ترافیک با حضور فیزیکی منسوخ شده، دوربین‌های ثبت تخلف بازدارندگی موثرتری دارند و در بسیاری از موارد هم می‌تواند به شهرداری کمک کند، این موضوع هم باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایده‌آل نمایندگان مجلس، شهردار و شورای شهر و سایر دستگاه‌ها نقش دارند، بیان کرد: پسماند هم از دیگر موضوعاتی است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و باید از اعتبارات ملی استفاده کرد تا زمانی که کودآلی سراوان راه‌اندازی نشود پسماند همچنان یک دغدغه باقی می‌ماند. برنامه ریزی و دسته بندی مشکلات حوزه شهری قابلیت اجرایی شدن را تسهیل می‌کند.

فتح‌اللهی افزود: حدود سه چهارم جمعیت استان در شهر رشت هستند، این وظیفه ماست که بتوانیم رضایت حداکثری این افراد را فراهم کنیم. ضرورت دارد نسبت به انجام فرآیند کاری در کنار شهرداری باشیم.

وی افزود: تالاب عینک و اراضی منابع طبیعی اطراف آن می‌تواند فضای تنفس را برای شهر رشت فراهم کند و حتی به یک مبنای گردشگری در شهر رشت تبدیل شود. همچنین اعتبارات خیلی خوبی در حوزه بازآفرینی شهری مصوب شد تا بتوانیم اقداماتی را در حوزه شهر رشت انجام دهیم که باید در دستورکار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید یک کارگروه ویژه اختصاصا برای شهر رشت تشکیل شود تا متناسب با موضوعات پیگیری‌ها انجام گیرد تا تقسیم‌بندی و زمان بندی و پیگیری کارها با سرعت دنبال شود و این کار ما را در یک بازه زمانی مناسب به هدف مشخص می‌رساند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads