کد خبر: 21732 - تاریخ: چهارشنبه، 27 مارس 2013 - 09:38

تکلیف منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید تا یک ماه آینده روشن شود

خوبان خبر: استاندار گیلان گفت: تکلیف منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید تا یک ماه آینده با مشخص شدن متولی مدیریتی آن، روشن شود.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، ˈکیهان هاشم نیاˈ عصر روز سه شنبه در دیدار با مسوولان سیاسی ، اقتصادی و گمرکی شهرستان با انتقاد از تاخیر در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی که از دو سال قبل به تصویب رسیده ، تاکنون بدون نتیجه مانده است.

وی که در جریان سفر یک روزه به شهرستان آستارا سخن می گفت ، بیان کرد: راه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید همزمان با راه اندازی بندر چندمنظوره آستارا انجام شود و جانمایی آن نیز به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بدون هم ناقص محسوب می شوند و باید تدابیری اندیشیده شود که این دو واحد اقتصادی، موجب رونق شهرستان آستارا شوند.

هاشم نیا در ادامه با اشاره به صدور مجوز مرز دریایی بندر چندمنظوره آستارا گفت: از هم اکنون بندر آستارا می تواند فعالیت بندری خود را در زمینه صادرات و واردات کالا آغاز کند.

وی اضافه کرد: در فرایند فعالیت بندر چندمنظوره آستارا باید واحدهایی همچون اداره گذرنامه و اتباع خارجی ، مرزبانی ، نهادهای مرتبط قانونی و نیز گمرک در آنجا مستقر شوند.

استاندار گیلان ادامه داد: در شرایط کنونی نیز بندر چندمنظوره آستارا می تواند به امر صادرات و واردات کالا با صدور مجوزهای قانونی در واحد گمرک بندر انزلی یا اداره کل گمرک آستارا بپردازد تا در آینده نزدیک، نیروها و خدمات لازم در بندر فراهم شود.

هاشم نیا همچنین گفت: همه مسوولان کشوری و استانی باید کمک کنند تا منطقه ویژه اقتصادی آستارا ایجاد شده و بندر چندمنظوره آستارا فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش ایرنا ، استاندار گیلان در جریان سفر یک روزه خود به آستارا با حضور در میان مرزبانان این شهرستان ، فرا رسیدن سال جدید را به آنها تبریک گفت و از خدمات شبانه روزی آنان در یک سال گذشته تقدیر کرد.

هاشم نیا در ادامه سفر خود از واحدهای مختلف گمرک و پایانه مرزی آستارا بازدید کرد و خواستار حل مشکلات تردد و صادرات کالا در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در این شهرستان شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads