کد خبر: 217265 - تاریخ: جمعه، 19 نوامبر 2021 - 11:37

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان ؛

پرداخت۳۵۷میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیبدیده از کرونا گیلان

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا این استان گفت : با پرداخت این تسهیلات بالغ بر ۳۹ هزار شغل در گیلان تثبیت شد .

به گزارش خوبان خبر ، عباس علیزاده  اظهار داشت : استان گیلان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحد های آسیب دیده رتبه اول را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است .

وی یادآور شد:طی سه سال گذشته یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به تعاونی های رسته های مختلف گیلان در قالب طرح های مختلف به واحد های استانی ، اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیلات پرداخت شده است .

علیزاده خاطرنشان کرد : سال گذشته بیش از ۱۰۰ تعاونی در استان گیلان با برگزاری مجامع و به روز کردن وضعیت شرکتها ، احیاء شده اند و بیش از ۴۰۰ تعاونی راکد نیز به دلیل عدم شرایط لازم برای احیاء و با توجه به ماده ۵۴ قانون بخش تعاونی شرکتها و اتحادیه های تعاونی با تعیین تکلیف قانونی منحل شدند .

وی شهرستان بندرانزلی را از شهرستانهای برتر در بخش تعاون اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ شرکت فعال در حوزه تعاون این شهرستان به فعالیت خود ادامه می دهند و بندرانزلی شرکتهای تعاونی صنعتی و خدماتی موفقی دارد که از جمله آنها می توان به شرکتهای تعاونی خدمات بندری و دریایی بعنوان واحد های برترکشوری یاد کرد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل شرکتهای تعاونی عدم وجود نقدینگی کافی است ، گفت : شرکتهای تعاونی انزلی همچون سایر واحد های تولیدی ، صنعتی و خدماتی کشور از این شرایط اقتصادی شکننده ضربه دیده اند.

علیزاده، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را از مسیر تعاون دانست و اظهار داشت : شرکتهای تعاونی با هدف تجمیع سرمایه های خرد تشکیل شدند تا با بهره گیری از سرمایه های خرد به رونق اقتصادی کشور و افزایش  سرمایه کمک کند .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان استفاده از تسهیلات کم بهره و یا نرخ ترجیحی را از جمله حمایت های این اداره کل به شرکت های تعاونی اعلام کرد .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads