کد خبر: 217257 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 نوامبر 2021 - 09:49

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

​رایزنی شهرداری و ارشاد اسلامی گیلان برای حل مشکلات تالار مرکزی رشت

​ صمدی از رایزنی شهرداری و ارشاد اسلامی گیلان برای حل مشکلات تالار مرکزی رشت خبر داد و گفت: شهرداری رشت ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص واگذاری رایگان زمین برای این پروژه را قبول نمی‌کند.

 به گزارش خوبان، «مهرداد صمدی» با بیان اینکه تالار مرکزی شهر رشت بر اساس نیازی که در شهر وجود داشت ساخته شد اظهار داشت: شهرداری رشت طبق قانون ۵۵ شهرداری‌ها بخشی از زمین این مجموعه را به مساحت ۱۳ هزار متر به صورت رایگان در اختیار ارشاد اسلامی قرار داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی وزارت ارشاد در پروژه ساخت تالار مرکزی شهر رشت خبر داد و اذعان کرد: بخشی از زمین این تالار توسط ارشاد تملک شد و در مجموع تالار مرکزی شهر رشت ۱۹ هزار متر زمین دارد و زیربنای خود سازه هم ۱۵ هزار متر می‌باشد.

صمدی افتتاح تالار مرکزی شهر رشت در ۱۵ اسفند ۹۷ در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از آنجا که این پروژه یک پروژه ملی بود وزارتخانه ارشاد پروژه را در اختیار مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر قرار داد بنابراین اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان به عنوان بهره‌بردار پروژه در اینجا فقط ناظر بود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر نتوانست روند پروژه تالار مرکزی رشت را ادامه دهند اظهار داشت: تالار مرکزی رشت دچار ایرادات و نقص‌هایی از جمله در سالن تئاتر است و به همین دلیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در زمان افتتاح این پروژه ناراضی بودند و حتی هنرمندان هم از این امر گله دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: در تاریخ سوم بهمن ۹۸ مجددا اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان پروژه تالار مرکزی شهر رشت را تحویل گرفت که متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلیه فعالیت‌های هنری راه‌اندازی تالار با مشکلاتی مواجه شد.

صمدی از برگزاری جلسه‌ای بین شهرداری رشت و ارشاد اسلامی گیلان پیرامون پیگیری موضوعات مربوط به پروژه تالار مرکزی شهر رشت سخن گفت و ادامه داد: در این جلسه کاملا مشخص شد آورده شهرداری و آورده ارشاد در پروژه تالار مرکزی رشت چقدر است اما مشکل اینجاست که شهرداری رشت ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را در خصوص در اختیار قرار دادن رایگان زمین قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در بند ب ماده ۹۳ قانون ششم توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به واگذاری واحدهای فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی شده است افزود: ارشاد اسلامی قصد داشت ماده پنج الحاق دو را در اختیار قرار بدهند تا شهرداری هم بتواند در مزایده واگذاری تالار شرکت کند اما به علت نیمه‌تمام مطرح شدن این کار انجام نشد. 

صمدی در پاسخ به این پرسش که در صورت واگذاری تالار به بخش خصوصی آیا هنرمند توان فعالیت در چنین مجموعه‌ای را دارد خاطرنشان کرد: ما به دنبال اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم و قصد نداریم از هنرمند درآمد کسب کنیم از طرفی اینگونه نیست که سرمایه‌گذاری که برای تالار مرکزی شهر رشت انتخاب می‌شود به عنوان بخش خصوصی از مقوله فرهنگ و هنر بی اطلاع و با این حوزه آشنایی نداشته باشد.

منبع:شبستان

انتهای پیام/۳۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads