کد خبر: 217211 - تاریخ: دوشنبه، 15 نوامبر 2021 - 08:44

عاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان؛

کاهش ۱۱ درصدی اعتیاد در گیلان/ سرقت‌های خرد پیشتاز جرائم هستند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی اعتیاد در هفت ماهه امسال، گفت: سرقت اولین عنوان در آمار اطلس جنایی استان گیلان است.

به گزارش خوبان، احمد آقایی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جرایم به طور مستقیم مربوط به اعتیاد است اظهار کرد: ۷۰ درصد جرایم به طور غیرمستقیم به اعتیاد مربوط است و ۴۰ درصد زندانیان نیز معتادان مواد مخدر هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه اعتیاد یک ابر چالش در کشور و سایر کشورها است، افزود: روند اعتیاد در گیلان کاهشی بوده و طی ۷ ماه اخیر حدود ۷ هزار پرونده در رابطه با مواد مخدر وارد دادگستری گیلان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۱ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مواد مخدر از استان گیلان به کشورهای خارجی صادر می‌شودف گفت: توریستی و کم هزینه بودن صدور مواد مخدر به سایر کشورها باعث شده که قاچاقچیان به این امر اقدام کنند و از طرفی همسایگی با دو کشور تولیدکننده عمده مواد نیز در این امر اثرگذار است.

آقایی با بیان اینکه در آمار اطلس جنایی گیلان نخستین عنوان سرقت است، ادامه داد: در هفت ماه اخیر حدوداً ۱۴ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده که نسبت به هفت ماهه مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

تشکیل ۳۵۰ پرونده تغییر کاربری در گیلان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر بالا بودن ضریب امنیتی در استان، بیان کرد: سرقت‌ها با جنبه خشونت در گیلان زیاد نیست و بیشترین سرقت‌ها خرد بوده که مربوط به معتادان است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال از تعطیلی ۶۵ واحد تولیدی کوچک و بزرگ با حمایت دستگاه قضا جلوگیری به عمل آمد، افزود: از طریق بازدیدهای میدانی و پیگیری امور مربوطه از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.

آقایی با اشاره به اینکه دستگاه قضا از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند، عنوان کرد: سیاست ریاست کل دادگستری گیلان این است که از سرمایه گذاران سالم و فعال حمایت کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری ۸۴ هکتار و بررسی ۳۵۰ پرونده در این خصوص، گفت: تلاش دستگاه قضا این است که مقابل زمین خواران بایستد.

انتهای پیام/۳۶۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads