کد خبر: 217108 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 نوامبر 2021 - 09:20

آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهر گیلان

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهر گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۶ قطعه زمین در شهرهای کیاشهر، لنگرود، صومعه‌سرا، رودسر، بندرانزلی، رشت، شفت، ماسال، سیاهکل و مرجقل تحویل شده است.

به گزارش خوبان خبر ، جعفر برزگر  با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اظهار کرد: در این شهرها بیش از ۱۷ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۳۳ نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای، عدم مالکیت خصوصی و تاهل) را دارند. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: در طرح نخست، “گروه ساخت” زمین مشاعی در اختیار  متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات، واحدهای خود را زیر نظر بنیاد احداث می‌کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دسته دوم طرح‌های “بنیاد ساخت” است، گفت: در این طرح همه مراحل عملیات ساخت و نظارت ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است که تا به امروز یک طرح ۶۲۴ واحدی در شهر رشت و یک طرح ۶۰ واحدی در شهر بندرانزلی برای آن تعریف شده و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه، پی‌کنی و پی‌سازی در حال انجام است.

برزگر دسته سوم را طرح‌های انبوه‌سازی عنوان کرد و افزود: در طرح انبوه‌سازی با انجام فراخوان و برگزاری مناقصه پس از انجام امور قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدکنندگان مسکن به جامعه هدف در ماه‌های آینده انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۶ قطعه زمین در ۱۰ شهر کیاشهر، لنگرود،  صومعه‌سرا، رودسر، بندرانزلی، رشت، شفت، ماسال، سیاهکل و مرجقل تحویل شده، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به تهیه نقشه‌های معماری پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد یک هزار و ۵۷۴ واحد در شهرهای تعریف شده و اخذ تاییدات مربوطه از مراجع ذیربط و دریافت پیش پروانه‌های ساختمانی اقدام کرده است.

 سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر رشت، افزود: این پروژه در زمینی به متراژ ۹۴ هزار و ۴۱۸ مترمربع در ۱۴ بلوک به مساحت زیر بنای ۸۹ هزار مترمربع در حال ساخت بوده و تاکنون عملیات خاکبرداری، پی‌کنی، تحکیم بستر، اجرای میکروپایل و اجرای فونداسیون بلوک ها انجام شده است.

برزگر در خصوص پروژه های گروه ساخت نیز گفت: انجام فرآیند قرعه‌کشی متقاضیان دارای واریز وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی در شهرستان‌های لنگرود با ۴۸ واحد، رودسر با ۴۸ واحد و بندر انزلی با ۵۶ واحد انجام و سرگروه‌ها مشخص شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads