کد خبر: 216977 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 نوامبر 2021 - 11:38

آغاز بارش ها در گیلان/ ارتفاعات سفیدپوش می شود

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران در این استان و تداوم فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده، گفت: ارتفاعات گیلان نیز سفیدپوش می شود.

به گزارش خوبان خبر ، محمد دادرس با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی های انجام شده از اواخر وقت دیروز (چهارشنبه) شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان گیلان بودیم، گفت: در حال حاضر نیز از اکثر ایستگاه های هواشناسی استان گزارش بارش باران شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی فعالیت این سامانه سرد و بارشی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان ادامه دارد، گفت: در این مدت در برخی از ساعات روزهای پنجشنبه و جمعه بارش در برخی مناطق شدید یا حتی خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ابرناکی هوا، مه آلوده بودن، بارندگی و وزش باد از مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده برای این مدت است، افزود: بارش در ارتفاعات استان گیلان به صورت برف است.

وی ادامه داد: از روز شنبه با خروجی تدریجی این سامانه بارشی شاهد کاهش ابر و افزایش دما برای استان گیلان پیش بینی می شود.

خودداری از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای استان گیلان در پی ورود سامانه بارشی، تصریح کرد: این اخطاریه به دستگاه های اجرایی و خدماتی برای پیش بینی تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه و یا بحران احتمالی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوای گیلان هستیم، گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، سقوط درختان و سازه های سست، رانش و لغزش زمین، برخورد صاعقه، لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی است، اضافه کرد: ارتفاع موج دریا برای مناطق نزدیک ساحل ۲.۵ متر و برای دور از ساحل به بیش از ۳ متر می رسید که برای انجام فعالیت های دریایی و صید و صیادی نامناسبت است.

وی با بیان اینکه برای رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر نیز امروز بین ۱۴ تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان است.

دادرس با تأکید بر اینکه شهروندان از استقرار در کنار رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند، افزود: برای عبور از مسیرهای کوهستانی نیز لوازم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/۱۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads