کد خبر: 216903 - تاریخ: یکشنبه، 31 اکتبر 2021 - 16:15

استاندار در حاشیه بازدید از صنایع ابریشم و برخی واحدهای تولیدی در صومعه‌سرا تصریح کرد؛

چرخ تولید را با حمایت دولت مردمی و بازدیدهای میدانی به حرکت درمی‌آوریم

استاندار گیلان با بیان اینکه به تولیدکنندگان غیور افتخار و تمام قد از آنان حمایت می‌کنم، گفت: چرخ تولید را با حمایت دولت مردمی سیزدهم و بازدیدهای میدانی به حرکت درمی‌آوریم.

به گزارش خوبان خبر  ؛  اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سفر به شهرستان صومعه‌سرا از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع ابریشم گیلان بازدید و از نزدیک در جریان احیاء این واحد صنعتی و مشکلات مربوط به افزایش ظرفیت تولید آن قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در شهرک صنعتی هفت دغنان صومعه‌سرا ضمن بازدید از روند فعالیت چهار واحد تولیدی، در فضایی صمیمی با مدیران و کارگران این واحدها گفت‌وگو کرد.

 
استاندار گیلان در حاشیه این بازدیدها در۶ گفت‌وگو با خبرنگاران به بازدید آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه از کارخانه ابریشم و راه‌اندازی خط تولید این واحد مهم صنعتی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر تنها از ۲۰ درصد ظرفیت این واحد تولیدی استفاده می‌شود که۷ باید به بیش از ۸۰ درصد برسد.

 عباسی با اشاره به بازدید صورت گرفته از برخی واحدهای تولیدی دیگر، بر ضرورت پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش برای رونق فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: تعدادی از واحدها موانعی درخ مسیر تولید محصول دارند که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه به تولیدکنندگان غیور گیلان افتخار و تمام قد از آنان حمایت می‌کنم، گفت: چرخ تولید را با حمایت دولت مردمی و بازدیدهای میدانی به حرکت درمی‌آوریم.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در این شهرک و نیز مناطق دیگر اشاره کرد و به فرمانداران دستور داد تا گزارشی از تعداد و علت تعطیلی واحدها در سراسر استان، به او ارسال کنند تا با جدیت بررسی و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

 عباسی خاطرنشان کرد: حیف است که امکانات و ماشین‌آلات در واحدهای تولیدی موجود باشد و به دلایلی که قابل حل است، با تعطیلی مواجه باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گیلان در بخش‌های مختلف، بر لزوم همراهی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برایه مشارکت در بخش تولید تأکید کرد و گفت: باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال و تولید در اسرع وقت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای به واسطه نبود توان مالی اراضی مستعد سرمایه‌گذاری را معطل نگه داشته‌اند، تصریح کرد: هرچه سریع‌تر باید نسبت به خلع ید این اراضی اقدام و یا در مدتی مشخص با حمایت از آنان، تولید و اشتغال راه‌اندازی شود.

استاندار گیلان به وجود زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی استان اشاره و با تأکید بر ضرورت احصاء آن‌ها برای عرضه به سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری برای ورود به عرصه تولید اعلام آمادگی کند و بهانه نبود زمین آورده شود، با مدیر بانک یا دستگاهی که کارشکنی کند برخورد می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: باید به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله فاضلاب، آسفالت و دیگر بسترهای مورد نیاز هم توجهی ویژه صورت گیرد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads