کد خبر: 21679 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 مارس 2013 - 12:06

خبری که پس از هفت سال منتشر شد؛

چرا خبر شلیک به احمدی‌نژاد در آمريکا سانسور شد؟

خوبان خبر: همزمان با انتشار خبر اشتباه یکی از محافظان باراک اوباما در سفر به فلسطین اشغالی و به دردسر انداختن تیم حفاظت وی، یک نشریه آمریکایی از اشتباه یکی دیگر از مأموران سرویس اطلاعاتی آمریکا درجریان سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک در سال 2006 ميلادي خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، اخبار منتشر شده طی 24 ساعت گذشته در رسانه‌های جهان، بار دیگر خاطرات رسوایی اخلاقی مأموران اطلاعاتی آمریکا در کلمبیا را زنده کرد. رسوایی اخلاقی تعداد زیادی از مأموران اطلاعاتی ایالات متحده که در یک هتل چنان کردند که رئیس جمهور آمریکا را نیز به واکنش وا داشت.

 

اما اشتباهات و رسوایی‌های نیروهای اطلاعاتی آمریکا به این مورد محدود نمی‌شود. در سفر اخیر اوباما به سرزمین‌های اشغالی نیز بار دیگر یکی از مأموران اطلاعاتی همراه تیم حفاظتی اوباما که وی را در سفر به اسرائیل همراهی کرده، اشتباه خبرساز دیگری مرتکب شد. این مأمور به دلیل پر کردن باک لیموزین به شدت امنیتی رئیس جمهور با گازوئیل به جای بنزین و از کار انداختن آن، به دردسر افتاده است.

اما آنچه این اخبار را تحت الشعاع خود قرار داد خبری بود که به بهانه این اتفاق در رسانه‌های خبری جهان دست به دست منتشر شد.

افشای حادثه شلیک به سمت رئیس جمهور در نیویورک پس از هفت سال
به گزارش مشرق، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، مأمور سازمان اطلاعات آمریکا در جریان بازدید دکتر احمدی‌نژاد از نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال 2006 میلادی بطور تصادفی به سوی وی تیراندازی کرده است.

1
مأموران امنیتی آمریکا باک خودروی حفاظتی باراک اوباما را با گازوئیل پر کردند

هنگامی که مأمور اطلاعاتی آمریکا که در نزدیکی خودروی متعلق به کاروان حفاظتی جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا مستقر بود و می‌خواست سلاح خود را در جای خود بگذارد، این اسلحه بطور تصادفی تیراندازی کرد. گلوله شلیک شده به سوی احمدی نژاد رفت که در آن زمان در حال سوار شدن به خودرو خود بود.

شرح این واقعه در کتابی منتشر شده که قرار است به زودی در آمریکا چاپ شود و در آن به سرویس مخفی فعال در درون دولت ایالات متحده و عملیات‌های پنهانی آن پرداخته شده است.

2
کتابی که در آن به حادثه شلیک به سمت رئیس جمهور در نیویورک برای اولین بار منتشر شد

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: “پس از این اتفاق، گزارشی از واقعه برای مقامات عالی‌رتبه آمریکا فرستاده شد که در آن حادثه تیراندازی به سوی رئیس جمهور ایران در مقابل هتل اینترکنتیننتال، کاملاً تصادفی و بدلیل اشتباه محافظ، روی داده است.”

این کتاب در تشریح واکنش‌ها به این اتفاق می‌نویسد: “‌پس از این حادثه همه به یکدیگر نگاه می‌کردند و پس از عذرخواهی آن مأمور، احمدی‌نژاد نیز برگشت و سوار خودرو شد.”

3
اما آنچه جای تعجب دارد، سکوت رسانه‌ها و خود رئیس جمهور در برابر این حادثه بود. دکتر احمدی‌نژاد که هر سال پس از بازگشت از سفر نیویورک، خاطرات سفر خود – از استقبال پرشور مردم تا کودکی که صدا زد “محمود” – را برای گروه‌های مختلف مردمی و رسانه‌ها بازگو می‌کرد، کوچکترین اشاره‌ای به تیری که به خطا رفت نکرد.

حتی پس از اتهام واهی توطئه ترور سفیر آل سعود در نیویورک به کشورمان، شاید یادآوری تیری که به سوی رئیس جمهور شلیک شد می‌توانست تلنگری به دستگاه‌های اطلاعاتی پر اشتباه آمریکا باشد… اما این خاطره در دل رئیس جمهور و همراهانش ماند تا یک نویسنده آمریکایی از آن در کتاب خود پرده بردارد.

4

گرچه تصادفی بودن این حادثه تقریباً واضح است، اما سکوت مطلق هفت ساله – که می‌توانست تا سال‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد – چندان خالی از ابهام و سؤال نیست.

انتهای پیام/56

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads