کد خبر: 216769 - تاریخ: چهارشنبه، 27 اکتبر 2021 - 20:29

فرماندار شهرستان خمام :

تمامی دستگاه‌ها باید در زمان بحران در کنار یکدیگر باشند/لایروبی رودخانه‌ها از مشکلات مردم ساکن حاشیه رودخانه می‌کاهد

فرماندار شهرستان خمام با تأکید بر شناسایی رودخانه‌های حادثه خیز همچون شیخان رود توسط شهرداران و بخشداران برای حل مشکلات آنها گفت: برای جلوگیری از آب‌گرفتگی رودخانه‌ها که با کوچکترین باران دچار این مشکل می‌شود نیاز به لایروبی دارند که این امر نیاز به جذب اعتبارات استانی است.

به گزارش خوبان خبر ؛ عبدالوحید احمدی امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان خمام با اشاره به مشکلات پل‌های شهرستان در طی مدت بارندگی‌ها اظهار کرد: بخشداران برای مدیریت بهتر بخش‌ها جلسات مدیریت بحران را برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ادارات جلسات درونی مدیریت بحران را برگزار و تیم خود را منظم کنند، گفت: اگر زمانی اتفاقی افتادبه این طریق می‌توان به درستی مدیریت کرد.

احمدی با بیان اینکه اگر تجهیزات و امکانات با کمبود مواجه است مدیران سریعاً به صورت مکتوب به فرمانداری اعلام کنند، افزود: ما در ارتباط با تجهیز امکانات با کمبود اعتبارات و امکانات مواجه هستیم و امیدواریم از بخش اعتبارات استان و آب منطقه‌ای استان به شهرستان خمام مساعدت شود.

وی با بیان اینکه با دو عدد لوله می‌شود مشکل کانال گذاری برخی روستاها را حل کرد، گفت: بیل مکانیکی جزو ضروریات است و در بحران نیازمند تمامی تجهیزات از این دست هستیم تا لایروبی انهار در شهر و روستا داشته باشیم و نقاط حادثه‌خیز را تحت کنترل داشته باشیم.

فرماندار شهرستان خمام با تأکید بر استقرار تیم هلال احمر در شهرستان بیان کرد: امیدواریم این امر در مصوبات امروز قرار بگیرد و لیست ماشین‌آلات مورد نیاز احصا شده و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی موضوعات مختلف شهرستان بررسی و استفاده شود.

احمدی با تأکید بر استقرار ادواتراهداری در مسیر کریدور رشت_خمام به بندرانزلی در زمان بحران افزود: آمار تصادفات بسیار بالایی در سال گذشته داشتیم و هرچقدر اکیپ‌ها بیشتر مستقر باشند مشکلات از این دست کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم آفرود ورزش و جوانان در زمان بحران پیش از رسیدن سایر ماشین آلات می‌توانند کمک حال شهرستان باشند، افزود: این تیم می‌تواند مسیرها را برای کارهای ضروری برای ما باز کند.

فرماندار شهرستان خمام با تأکید بر شناسایی رودخانه‌های حادثه خیز همچون شیجان رود توسط شهرداران و بخشداران برای حل مشکلات آنها گفت: برای جلوگیری از آب‌گرفتگی رودخانه‌ها که با کوچکترین باران دچار این مشکل می‌شود نیاز به لایروبی دارند که این امر نیاز به جذب اعتبارات استانی است.

احمدی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها از مشکلات مردم ساکن حاشیه رودخانه می‌کاهد، افزود: تشکیل تیم‌های امداد و نجات شهری توسط شهرداری خمام باید مورد توجه قرار بگیرد و در حوزه روستاها نیز دهیاری‌هادر مواقع لزوم حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه پل‌های در معرض خطر باید مسدود شوند، گفت: این امر برای زمان بحران که مسیرها سیلابی می‌شود از خطرات بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید در زمان بحران در کنار یکدیگر باشند، افزود: دستگاههای خدمات رسان در زمان بحران در حالت آماده باش کامل قرار دارند و مخابرات و اداره برق باید تلاش مضاعف داشته باشند تا قطعی در ادارت خدمات رسان نداشته باشیم.

احمدی تهیه ارزاق عمومی و خرید آرد برای شهرستان خمام را در زمان بحران از اولویت‌های مهم برشمرد و بیان کرد: باید با نهایت دقت و سرعت و مدیریت زمان اقدامات را در زمان بحران انجام داده تا بگوییم مدیریت بحران را به خوبی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش حریم کمربندی و تبدیل به بزرگراه گفت: ضلع غربی و شرقی کمربندی در محدوده شهر است و ضلع غربی ۳۸.۵ و ضلع شرقی ۱۲۸.۵ بوده و مالکین زمین‌ها که بسیار متضرر شدند به استان پیشنهاد دادیم تا این موضوع پیگیری شود تا به بزرگراه تبدیل شود.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads