کد خبر: 216766 - تاریخ: چهارشنبه، 27 اکتبر 2021 - 08:41

طرح ملی نجات تالاب انزلی در حال تدوین است

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تدوین طرح ملی نجات تالاب انزلی در مجلس کلید خورده و درخواست ما از نمایندگان ایفای نقش تسهیل‌گری و همکاری در این زمینه است.

به گزارش خوبان، احمد دنیامالی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که به استان گیلان سفر کرده اند؛ بیان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در تالاب انزلی طرح ملی نجات تالاب بین المللی انزلی در حال تدوین است. حد حریم و بستر تالاب بین المللی انزلی بنا بر مصوبه کنوانسیون رامسر در سال ۱۳۵۴، ۱۵ هزار ۳۰۰ هکتار مشخص شده است که وزارت نیرو در سال ۹۳ بدون کار کارشناسی این حریم را به ۲۵ هزار هکتار افزایش داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با این تصمیم ۲۵ روستای انزلی ۴ روستا به صورت ۱۰۰ درصد و باقی حداقل ۲۰ درصد در حریم تالاب قرار گرفتند و مردم این نواحی هیچ پناهی نداشته و حتی امکان فروش ملک سند دار خود را نداشتند. ما حق نداریم زندگی مردم‌ را تحت این شرایط به مخاطره بیندازیم، دولت می تواند حریم‌ را افزایش دهد اما باید زیر ساخت موضوع و منابع لازم را فراهم کند.

، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ۲۰۰۰ هکتار از روستاهایی که طرح هادی داشتند از مدار خارج شدند و در این هفته در شورای صیانت از حقوق بیت المال مصوب و مشکل مردم حل خواهد شد. طرح ملی تالاب بین المللی انزلی در حال تدوین است و با این وجود هنوز هم متاسفانه تالاب یک متولی خاص ندارد، لذا درخواست من از کمیسیون این است که به این موضوع ورود کرده و تسهیل گر و کمک کننده ما در این مسیر باشید.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads