کد خبر: 216749 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 اکتبر 2021 - 09:17

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد؛

صدور سند برای همه اراضی ملی گیلان تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۷۴ هکتار اراضی ملی در این استان و اجرای طرح حدنگاری، گفت: تا نیمه دوم سال آینده همه اراضی ملی سند دار می شوند.

به گزارش خوبان،  احمد آقایی شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه مساحت استان گیلان یک میلیون ۴۷۴ هکتار است، اظهار کرد: از این مقدار حدود یک میلیون ۱۷ هکتار از اراضی استان منابع ملی است.

وی با بیان اینکه منابع ملی شامل جنگل‌های، مرتع، سواحل، تالاب‌ها می‌شود، افزود: با توجه به تصویب قانون حدنگاری که در سال ۹۳ و اجرای آن در سال ۹۴ در استان گیلان حدوداً تاکنون ۴۰۰ هکتار از این اراضی سند دار شده اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه اطلاعات فنی و حقوقی ۸۴۰ هکتار از این اراضی نیز از سوی سازمان‌ها و نهادهای دولتی به ثبت اسناد ارجاع و در بانک حدنگار این سازمان بارگذاری شده است، گفت: تا پایان امسال همه یک میلیون ۴۰۰ هکتار بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا نیمه دوم سال آینده تمام اراضی منابع ملی استان سند دار می‌شود، اضافه کرد: یکی از مزایای مهم حدنگاری و سنددار اراضی به دنبال دارد مشخص شدن حقوق مردم از حقوق دولت است.

آقایی با اشاره به اینکه در این صورت دیگر نیاز گرفتن استعلام نخواهد بود، گفت: افرادی که به دنبال سودجویی و غارت گری انفال هستند حقوق آنها مشخص بوده و از دست درازی به انفال عمومی جلوگیری خواهد شد.

وی کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضائی نیز اشاره و با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های تشکیل شده مربوط به اختلافات ملکی و تصرفات است، افزود: همه سازمان‌های متولی امر هستند باید همکاری و مشارکت لازم را در اجرای این طرح را داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دادستانی با هر گونه اختلال و اتلاف وقت و هزینه در زمینه اجرای طرح کاداستر برخورد خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان گیلان شاهد اجرای خوب و همکاری مناسب هستیم.

وی در ادامه به تفاوت اجرای طرح حدنگاری یا کاداستر در گیلان با سایر استان‌ها اشاره و تأکید کرد: در استان‌های دیگر به دلیل کویری بودن اجرای این طرح به راحتی انجام می‌شود اما در گیلان به دلیل وجود روستاها در کنار جنگل‌ها و مراتع اجرای این طرح با حساسیت‌های ویژه ای همراه خواهد بود.

کد خبر 5335909
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads