کد خبر: 216631 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 اکتبر 2021 - 15:49

رئیس سازمان صمت گیلان:

قدمت بالای صنایع نساجی گیلان/ ۳۰ واحد فعال است

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه قدمت صنایع نساجی این استان به دهه های ۴۰ تا ۵۰ می رسد، گفت: هم اکنون ۳۰ واحد نساجی در گیلان فعال است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای سلولزی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ واحد در بخش اوراق فشرده و کاغذ در استان گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: ۷۰ واحد پالت سازی در صنعت سلولزی گیلان فعال است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه قدمت بسیاری از صنایع نساجی گیلان به دهه ۴۰ و ۵۰ باز می‌گردد، افزود: حدود ۳۰ واحد در گیلان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و ابنیه ایجاد شده قبلی با هزینه‌های بالای امروز به راحتی قابل ساخت نیست، تصریح کرد: با وجود امکانات مناسب صنایع موجود نساجی، نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست فقط با تدوین برنامه راهبردی، به روزرسانی ماشین‌آلات و جذب بازار، می‌توانند به ظرفیت تولید قبلی و شرایط مطلوب برسند.

دلق پوش با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف بنگاه‌داری بانک‌ها و مؤسسات غیر مرتبط صنعتی از سوی دولت، بیان کرد: با این کار از ظرفیت راکد اماکن و تجهیزات صنعتی برای فعال شدن چرخ تولید استفاده شده تا از این شرایط حاکمیت بانک‌ها بر صنایع خارج شویم.

رئیس سازمان صمت گیلان ورود بی رویه پوشاک به ویژه در دهه ۸۰ و برف سنگین سال ۸۳ و ۸۶ و قاچاق زیانبار پوشاک را از مهم‌ترین چالش‌های صنعت برشمرد و گفت: هم اکنون با سیاست‌های جدید حمایتی و مقابله با قاچاق در بخش نساجی و پوشاک و اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری؛ تا حدودی مقرون به صرفه شده و مورد استقبال است.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها و صدور مجوزهای صنعتی منوط به دیده شدن زنجیره کامل تولید از تأمین مواد اولیه قابلیت تولید و فروش و بازار است، اضافه کرد: هر صنعتی باید چشم انداز مناسبی برای حیات خود در بخش‌های مختلف داشته باشد تا با حجم صنایع به وجود آمده مشکل دار مواجه نشویم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads