کد خبر: 216603 - تاریخ: چهارشنبه، 20 اکتبر 2021 - 09:03

گیلان ظرفیت تحقق یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت تحقق یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در این استان وجود دارد، گفت: تسهیل برخی ضوابط این امر را حتی در کوتاه مدت نیز محقق می‌کند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه توسعه صادرات گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در گمرکات استان، گفت: این موضوع در سطح ملی پیگیری و قول‌هایی داده شده اما اهمیت موضوع در شرایط فعلی به سبب حجم گسترده کار در آستارا انکارناپذیر است.

استاندار گیلان تصریح کرد: گشایش در وضعیت اقتصادی مردم و زمینه سازی برای رشد اقتصادی در سال آینده با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی از حداکثر ظرفیت خود برای تحقق شعار سال و بسترسازی جهت تحول بزرگ استفاده کنند، افزود: در نگاه تئوری ممکن است رشد اقتصادی مدنظر رئیس جمهور عملی نباشد اما هدف ارزشمندی است و باید برای آن تلاش کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده حداکثری از منابع موجود، بیان کرد: فراهم کردن تسهیلات برای تجار باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

زارع با اشاره به صادرات ۳۱۵ میلیون دلاری در نیمه نخست امسال، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان ظرفیت تحقق یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از بنادر انزلی، کاسپین و آستارا را دارد، افزود: تسهیل برخی ضوابط این امر را حتی در کوتاه مدت نیز محقق می‌کند.

زارع با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی به دلیل عدم آگاهی از معافیت‌ها، از مزایای موجود بی بهره هستند، عنوان کرد: در برخی موارد افراد به دلیل عدم آگاهی مشمول مجازات نیز می‌شوند.

کد خبر 5331759
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads