کد خبر: 216372 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 اکتبر 2021 - 12:52

استاندار گیلان مطرح کرد:

اجرای قاطع آرای صادرشده در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با رعایت قانون، از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم، تداوم فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم، سمن‌ها و دانش‌آموزان برای کاهش آمار تصادفات را مهم دانست و تأکید کرد که سیستم‌های پایش تصویری در استان تقویت شوند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان، هرگونه برنامه‌ریزی را مستلزم اطلاعات جامع و دقیق دانست و بر ضرورت به‌روزرسانی داده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز برای برخورد قانونی۶ تأکید و بیان کرد: در کنار صدور رأی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به ارزش والای توجه به زمان خصوصاً در امور اداری مرتبط با مردم اشاره و تسریع رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توسعه‌ و تقویت دولت الکترونیک از ابهام، شائبه و سوء استفاده در رسیدگی پرونده‌ها پیشگیری می‌شود و هرگونه دخل و تصرف به حداقل می‌رسد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اتصال برخی از بخشداری ها به سامانه کمیسیون ماده ۹۹ ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی و لزوم تسریع در این روند برای دیگر مناطق، افزود: در راستای افزایش دقت‌نظر و تسریع در روند رسیدگی‌ها از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری استفاده می شود. 

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداران و دهیاران در جهت اشراف بیشتر به ضوابط و مقررات حوزه ساخت و سازها و پیشگیری از وقوع تخلفات تأکید و اضافه کرد: هدف این کارگروه رسیدگی و پیگیری فوری و برخورد قاطع با تخلفات ساخت و ساز است که انتظار می‌رود از همه ابزارها به موازات یکدیگر استفاده شود. 

استاندار گیلان همچنین بر ضرورته حضور فعالانه پلیس ساختمان در مناطق شهری و پرهیز از هرگونه اغماض در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و نیز دقت نظر و هوشیاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا بر ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی تأکید کرد. 

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از اراضی موجود در گیلان در حوزه‌ وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان محیط زیست قرار دارند، حراست و حفاظت از این منابع را مورد تأکید قرار داد و گفت: صیانت از حریم راه‌های استان بر عهده مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که باید ضمن پایش و رصد دقیق در مناطقی که تعدی شده در راستای حراست از اموال، انفال و بیت‌المال، برخورد قانونی شود. 

در این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی و لاهیجان توسط فرمانداران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی گیلان ارائه شد.
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads