کد خبر: 216338 - تاریخ: چهارشنبه، 13 اکتبر 2021 - 09:48

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان:

کاهش ۵۵ درصدی تعداد فقره وقوع حریق در سطح اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی تعداد فقره وقوع حریق در سطح اراضی ملی استان گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ فقره حریق به مساحت ۲۹ هکتار به وقوع پیوسته که کاهش ۷۶ درصدی در مساحت حریق را نشان می‌دهد.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمد قربانی لرد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش کشفیات چوب آلات جنگلی قاچاق در ۶ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: قاچاق چوب همواره یکی از معضلات گیلان بوده است ولی در ۶ ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، عدم فعالیت کارخانجات چوب استان و اعمال محدودیت‌های ترددی با کاهش قاچاق چوب مواجه بوده‌ایم. 

وی از تشکیل ۶۲۰ فقره کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از کشفیات چوب آلات در استان گیلان توسط نیروهای مستقر در کارخانجات چوب استان اتفاق می‌افتد، زیرا حدود پنج کارخانه داریم که خوراک آن‌ها چوب بوده و محموله‌های چوب از استان‌های همجوار به گیلان وارد می‌شوند. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان با تأکید بر نقش مؤثر زراعت چوب در تامین بخشی از نیاز کارخانجات این استان بیان کرد: در سال جاری شاهد تشدید اقدامات حفاظتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هستیم و افزایش ۲۵۰ درصدی درگیری با قاچاقچیان رخ داده و ۱۸ مجروح داشتیم. 

قربانی لرد با اشاره وجود ۵۲۳ نفر همیار حفاظت از منابع طبیعی در گیلان تصریح کرد: امسال شاهد ۴۲۳ دستگاه انواع وسیله نقلیه و دستگیری ۹۵۲ نفر به جرم قاچاق چوب آلات جنگلی در گیلان بودیم که حاصل تلاش ۵۲۳ نفر همیار حفاظت در گیلان است که به صورت داوطلبانه به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی کمک می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی تعداد فقره وقوع حریق در سطح اراضی ملی استان گیلان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ فقره حریق به مساحت ۲۹ هکتار به وقوع پیوسته که کاهش ۷۶ درصدی در مساحت حریق را نشان می‌دهد. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان یکی از الزامات درحفاظت حریق جهت هوشمندسازی اراضی ملی را نصب دوربین‌های حفاظت حریق دانست و گفت: نصب این دوربین‌ها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است، لذا در آینده نزدیک شاهد فعال‌سازی این دوربین‌ها که هر یک شعاع ۴۰ کیلومتری را پوشش می‌دهند، در استان گیلان خواهیم بود

قربانی لرد همچنین از از انجام ۱۷۶ فقره عملیات آزادسازی اراضی ملی طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت و با تلاش‌های صورت گرفته ۲۹۷ هکتاری از اراضی ملی گیلان رفع تصرف شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads