کد خبر: 216263 - تاریخ: دوشنبه، 11 اکتبر 2021 - 17:36

سال گذشته ۱۰۸ نفر به هیات تخلفات اداری گیلان معرفی شدند

-بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۴۸ پرونده تخلف اداری به هیات های رسیدگی معرفی شده اند، گفت: برای این تعداد پرونده ۱۰۸ نفر در تخلفات اداری به هیات های رسیدگی معرفی شدند.

به گزارش خوبان، سیف الله مسرور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع تخلفاتی که سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت یک نفر مدیر ارشد ، هفت شهردار ، چهار عضو شورای شهر و ۹۶ نفر سایر کارکنان دستگاه ها بودند.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان بازرسی پیشگیری از تخلفات و نظارت بر حسن انجام کار همه نهادهای خدماتی است گفت: پیشگیری در جلوگیری از انجام تخلف، عدم هدر رفت بیت المال و جلوگیری از سوء سابقه برای افراد را بدنبال خواهد داشت.

بازرس کل گیلان تاکید کرد: اگر قرار است تصمیمات نادرستی در دستگاه ها گرفته شود که منافع کشور و مردم در آن ناده گرفته شود، جلوی این تصمیمات را می گیریم و  تلاش مان بر اصلاح آنها است؛ همچون تصمیمات در کارگروه رفع موانع تولید که در تصمیمات قانونی به آنها کمک می کنیم.

مسرور بازدید از واحدهای صنعتی و کمک به رفع مشکلات آنها را از جمله اقدامات برای رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: بازرسی کل مشکلات برخی از واحدها را حل و یا انعکاس داده‌ است تا مسئولان نسبت به آنها حساس شوند که مشکلات شرکت های پوشش و رشت الکتریک از جمله آنها بوده است؛ البته برخی از مشکلات  شرکت های دیگری را نیز بر طرف کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه با وجود کرونا بازرسان و کارشناسان این سازمان طی یکسال اخیر به طور جدی درگیر بوده اند ، گفت: علاوه بر بازرسی های معمول، بازرسی های سرزده نیز در دستور کار ما است که در همین راستا، از ۱۱ شهرستان در قالب ۳۰ تیم بازرسی، ۱۶۵ دستگاه بازرسی دستگاه‌های دولتی و عمومی بازدید سرزده انجام شد و برخی از مشکلات را به دستگاه‌ها اعلام کردیم.

بازرس کل گیلان به گزارش های پیشگیرانه و هشداری این اداره کل نیز اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا ، طی سال ۹۹ ، ۱۰۰ مورد گزارش هشداری به ادارات دولتی و عمومی داده شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن نشان دهنده افزایش ۴۵ درصدی است.

مسرور با بیان اینکه امسال ۵۳ گزارش هشداری به دستگاه ها نیز داشتیم که در تعدادی از آنها منجر به کمک به حل مشکلات شد، ادامه داد: بازرسی کل گیلان با پیش بینی بحران مرغ و به دستگاههای مربوطه هشدار داد که  این بحران با پیگیری استانداری و دستگاههای مربوطه حل شد و طی ۲ ماه اخیر قیمت مرغ در سطح استان ثابت و به وفور در بازار یافت می شود. 

بی توجهی به هشدار بازرسی همراه با عواقب است

بازرس کل گیلان با تاکید بر اینکه  پیشنهادات بازرسی به دستگاهها ضمانت اجرایی دارد، گفت: سال گذشته ، ۲۲ گزارش کیفری به مراجع قضایی ارائه شد که ۴۱ نفر به عنوان متهم به مراجع فضایی معرفی شدند که یکنفر از آنها مدیر ارشد و یک نفر نیز شهردار بود.

مسرور ادامه داد: با رسیدگی به پرونده ها که برخی از آنها مربوط به سال های گذشته بود،  انفصال از خدمات ، حبس تعزیری، شلاق، توبیخ، احضار، کسر از حقوق از جمله حکم هایی بوده که برای محکومان صادر شده است .

وی گفت: امسال سازمان بازرسی گیلان ۶ گزارش کیفری داشت که ۱۴ نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ ضمن آنکه ۱۷ گزارش نیز در رابطه با تخلفات اداری بود که برای ۳۲ نفر پرونده تشکیل شد.

بازرس کل گیلان تاکید کرد: اگر دستگاهی به پیشنهادات بازرسی استان توجه نکند با عواقبی روبرو می شود که بر همین اساس برای نخستین بار مدیری را به دادگاه معرفی کردیم که به یکسال انفصال از خدمت با حکم قطعی محکوم شده است.

مسرور در ادامه به اثر بخشی پیشنهادات بازرسی در حین و بعد از بازرسی نیز اشاره کرد و لغو واگذاری ۷۵ مورد معدن به ارزش ۱۸۷ میلیارد تومان را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: تاکنون پروانه ۴۰ معدن که در گذشته به افراد واگذار شده بود ابطال شد تا زمینه واگذاری به اشخاص دارای اهلیت فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به واگذاری اراضی شهرک های صنعتی به قیمت دولتی براساس قانون اظهار داشت: طی بازرسی های انجام شده در سال ۹۹ ، ۳۴ هزار و ۸۸۷ متر مربع از اراضی بلا استفاده واگذار شده توسط بازرسی کل شناسایی شد که حدود ۵۵۲ میلیارد تومان ارزش این اراضی بوده است.

بازرس کل گیلان همچنین به جلوگیری از تنظیم سند زمینی حدود ۱۰ هکتار که در آستارا بلاتکلیف مانده بود برای بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی مدعی مالکیت شده بودند و دستگاههای می خواستند این سند را تنظیم کنند اما ما از این تخلف ممانعت کردیم.

 وی ارزش این زمین را با کاربری فضای سبز را ۲۹۵ میلیارد تومان عنوان کرد. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads