کد خبر: 216231 - تاریخ: یکشنبه، 10 اکتبر 2021 - 18:35

استاندار گیلان:

شاخص بهره مندی روستاییان گیلان از آب آشامیدنی زیر۸۰ درصد است

استاندار گیلان با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی‌ در روستاها، گفت: شاخص بهره‌برداری روستاییان گیلان از آب آشامیدنی زیر ۸۰ درصد است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه گرامیداشت روز روستا در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشاهیر پرورش یافته محیط روستا هستند، گفت: کانون ارزشمند فعالیت، تولید و اشتغال در روستا است و به همین سبب نقش تولید ثروت و ارتقای درآمد سرانه مردم نیز عمدتاً می‌تواند از روستا باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز میزان تولید ثروت با آنچه که مدنظر است فاصله دارد، تصریح کرد: مقایسه شاخص توسعه روستایی در کشورهای توسعه یافته با کشورمان نشان از خلائی دارد که باید برای رفع آن تلاش مضاعف کرد.

وی یکی از رسالت‌های انقلاب را توجه به روستاییان و کانون تولید کشور و توجه به مناطق دورافتاده عنوان کرد و افزود: اگرچه خدمات رسانی به مناطق دورافتاده سخت بوده اما طی این سال‌ها اقدامات و تلاش‌های خوبی برای رسیدگی به محرومان انجام شده است.

زارع با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن سهم به سزایی در ارتقای شاخص‌ها به ویژه بخش‌های اقتصادی روستاها دارند، ادامه داد: می‌توان به سبب وجود استعداد در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی در استان گیلان، زمینه تولید ثروت بیشتر را فراهم کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد شغل پایدار برای جوان روستایی از مهاجرت جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: فعالیت جمعی برای آبادانی و اشتغال و تولید و حمایت بانک‌ها و صندوق‌ها در این خباره ضروری است.

زارع فعالیت بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و فعالیت برخی صندوق‌های عشایری و روستایی در حوزه روستایی را شاخص برشمرد و گفت: فعالیت و مساعدت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر باید بیشتر شود.

وی از مسئولان خواست که عقب ماندگی گذشته در حوزه روستایی را جبران کنند و افزود: شاخص بهره‌برداری در حوزه برق و گاز روستایی خوب است اما در حوزه آب آشامیدنی زیر ۸۰ درصد است و باید فعالیت‌ها جهت ارتقا آن استمرار یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند تقویت شبکه‌های تلفن همراه در مناطق صعب العبور استان هستیم، بیان کرد: از آنجایی که گیلان سومین استان متراکم کشور است این نکته در جذب بیشتر اعتبارات ملی امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زارع با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ پروژه از طریق ارزش افزوده در روستاها کار عمرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: این امر در توسعه بیشتر روستاها مؤثر است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads