کد خبر: 216224 - تاریخ: یکشنبه، 10 اکتبر 2021 - 09:34

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان:

شیب نزولی کرونا نباید شهروندان را از رعایت شیوه نامه ها غافل کند

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به خروج این استان از وضعیت نارنجی، گفت: شیب نزولی کرونا نباید شهروندان را از رعایت شیوه نامه ها غافل کند.

به گزارش خوبان،  انوش دهنادی مقدم شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه استان گیلان در حال حاضر در شیب نزولی موج پنجم کرونا قرار دارد، اظهار کرد: از نظر رنگ بندی کرونایی نیز همه شهرستان‌های استان گیلان زرد و املش و رضوانشهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، گفت: در شبانه روز گذشته نیز ۶۰ بیمار جدید بستری شده‌اند و ۷۵ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه شیب نزولی کرونا نباید شهروندان را از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی غافل کند، افزود: شهروندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی ها و مراسم از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا پیشگیری کنند.

وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان گیلان، تصریح کرد: ایمنی همه واکسن‌ها بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد است این موضوع بستگی به شرایط فرد دریافت کننده واکسن دارد.

دهنادی مقدم با بیان اینکه تزریق واکسن از ابتلای شدید به ویروس کرونا خودداری می‌کند، افزود: البته باید به این نکته نیز توجه شود که انواع جهش یافته ویروس کرونا می‌توانند از سیستم ایمنی فرد فرار کنند لذا در کنار واکسیناسیون همچنان باید شیوه نامه‌ها رعایت شود.

کد خبر 5323526
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads