کد خبر: 216093 - تاریخ: دوشنبه، 4 اکتبر 2021 - 13:58

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

معطل شدن بیمار در هیچ مرکز درمانی پذیرفتنی نیست | بازرسی و نظارت‌ها بر درمان تشدید شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی که پس از بازدید سرزده از مرکز آموزشی درمانی پورسینا برگزار شد، گفت: معطل شدن بیمار به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و ازاین‌رو باید بیماران در مراکز درمانی سریعاً تعیین تکلیف شوند.

به گزراش خوبان ، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز به‌صورت سرزده از بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت بازدید و با تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها گفت‌وگو کرد و روند ارائه خدمات درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی مشاهده برخی از کاستی‌ها و مشکلات در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت و همچنین دغدغه‌های بیماران و همراهان آن‌ها، دستور تشکیل نشست فوری رسیدگی به وضعیت این مرکز آموزشی و درمانی را صادر کرد و خواستار ساماندهی بخش اورژانس و همچنین تسریع در ارائه خدمات درمانی به بیماران شد.

 
 
سالاری در نشستی که پس از بازدید میدانی از مرکز آموزشی درمانی پورسینا با حضور تعدادی از معاونین دانشگاه، رئیس مرکز و همچنین جمعی از گروه‌های آموزشی پورسینا در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: علیرغم ناکافی بودن فضای فیزیکی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات درمانی اما هیچ‌گاه بلاتکلیفی و معطل شدن بیمار پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به ارجاع بیماران از مراکز بیمارستانی شهرستان‌ها و همچنین برخی از کلینیک‌های درمانی به پورسینا و معطلی تعدادی از آن‌ها، افزود: مرکز آموزشی و درمانی پورسینا سانتر ترومای گیلان است و هر بیماری که به آن مراجعه می‌کند باید سریعاً تعیین تکلیف و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها از سر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عزم جدی خود برای تأمین تجهیزات موردنیاز مرکز آموزشی. درمانی پورسینا خبر داد و گفت: تمامی ملزومات و تجهیزات موردنیاز بخش اورژانس در این مرکز باید تأمین شود.

سالاری بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر حضور به موقع و ارائه خدمت رزیدنت‌ها در پورسینا تأکید کرد و افزود: معاون درمان و رئیس بیمارستان باید اهتمام بیشتری در جهت نظارت بر حضور رزیدنت‌ها و ارائه خدمات به بیماران داشته باشند و این مهم تنها با راه‌اندازی تیم‌های بازرسی میدانی و سرزده و البته شبانه‌روزی محقق می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت افزایش همگرایی و هماهنگی گروه‌های طب اورژانس و ارتوپدی در پورسینا تأکید کرد و گفت: نه‌تنها در پورسینا بلکه در هیچ بیمارستان و مرکز درمانی کار بیمار بنا بر هر دلیلی نباید بر زمین بماند و معطل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و قابل گزارش‌گیری در مرکز پورسینا تأکید کرد و گفت: بدون شک برنامه‌ریزی دقیق جهت حضور پزشکان عضو هیئت‌علمی و نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها بسیاری از مشکلات را در حوزه درمان حل می‌کند و موجب افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان می‌شود.

دکتر سالاری با تصریح بر اینکه بارها در وبینارها، جلسات حضوری و حتی در بازدیدهای میدانی بر نظارت بر عملکرد همه کادر درمان و همچنین برخورد با متخلفان منطبق با قانون تأکید شده، خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر قانون و آئین‌نامه و تعلل در خدمت به مردم قابل‌قبول نیست و باید در جهت دستیابی به این مهم، با جدیت عمل کرد.

 

انتهای پیام/۵۸۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads