کد خبر: 216090 - تاریخ: دوشنبه، 4 اکتبر 2021 - 12:39

رسیدگی به ۸۶ پرونده موقوفه خواری در محاکم قضایی گیلان

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه بزرگترین واقف خداوند است، اظهار کرد: وقف یک شعار همدلانه و صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی وی به ارزش فطری بشری است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان […]

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه بزرگترین واقف خداوند است، اظهار کرد: وقف یک شعار همدلانه و صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی وی به ارزش فطری بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به نقش رسانه در بیرون آوردن فرهنگ وقف از مهجوریت، بیان کرد: رسانه‌ها رکن مؤثر فرهنگ سازی در حوزه وقف محسوب می‌شوند و نقش آنها در ترویج این فریضه انکار نشدنی است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید درباره زشت بودن عمل موقوفه خواری فعالیت کنند، تصریح کرد: وقف حل کننده و معرف هویت و شخصیت دینی و متعالی واقف است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه ۹۴۱ بقعه در گیلان داریم و اکثر امامزادگان در طول سال محل اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی هستند، افزود: اداره کل اوقاف در دوران کرونا، بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای رفع نیازهای مردم در گیلان هزینه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: برای اجرای نیت واقفان در حوزه‌هایی مانند خیریه، علمی، مساجد و تهیه دارو و مسائل درمان در مجموع ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در یک سال اخیر هزینه شد.

وی با اشاره به ثبت ۳۱ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: در مجموع پنج هزار موقوفه در گیلان داریم که نیات واقفان در حوزه فرهنگی، دینی، ازدواج و کمک هزینه تحصیلی است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به توسعه، بازسازی و تعمیر و تکمیل ۱۷ هزار متر مربعی بقاع متبرکه، گفت: هزینه این کار بیش از ۳۳ میلیارد تومان است و بیش از هزار هکتار سند مالکیت نیز برای بقاع متبرکه گرفتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این سازمان، اضافه کرد: پروژه هشت واحدی در رشت، پروژه ماهیان سردابی در لوشان و بیش از چهار هزار درخت در بقاع متبرکه برای درآمدزایی کاشته می‌شود و قرار است تا پایان سال به ۱۰ هزار درخت برسد.

وی به وجود ۸۶ پرونده جاری در محاکم قضائی مربوط به موقوفات که عمدتاً برای موقوفه خواری است، اشاره کرد و ادامه داد: حکم ۴۲ پرونده صادر شده و ۳۹ مورد آن به نفع ما است و ارزش این موقوفات نیز ۸۰۰ میلیارد ریال است.

کد خبر ۵۳۱۹۷۵۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads