کد خبر: 216072 - تاریخ: یکشنبه، 3 اکتبر 2021 - 14:22

استاندار گیلان:

افزایش ثبت ازدواج در گیلان/ زوج های جوان به باروری تشویق شوند

استاندار گیلان با اشاره به افزایش میزان ثبت ازدواج طی شش ماهه نخست امسال در این استان، گفت: زوج های جوان باید به باروری نیز تشویق شوند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع صبح یکشنبه در جلسه شورای وقایع حیاتی استان گیلان با بیان اینکه سیاست‌های جمعیتی در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد، بیان کرد: افزایش جمعیت نیازمند کار فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در درازمدت است لذا برای نتیجه گرفتن عزم گروهی و فعالیت همه دستگاه‌ها ضرورت دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آمارها حاکی از پیری جمعیت در کشور و استان است، تصریح کرد: باید متناسب با وضعیت جدید، استان و فضای شهری و عمومی را متناسب سازی و آماده کنیم.

وی با بیان اینکه سالمندان گنجینه‌هایی ارزشمند هستند که باید از ظرفیت آنها برای توسعه جامعه استفاده کرد، افزود: افزایش طول عمر از نظر بالا رفتن کیفیت زندگی و عوامل مؤثر در آن امری مطلوب است اما میزان زاد و ولد نیز باید متناسب با نیاز جامعه افزایش یابد.

زارع افزایش نرخ رشد جمعیت را امری ضروری برای توسعه کشور دانست و تاکید کرد: هزینه زندگی سالمندان حدود چهار برابر هزینه زندگی جمعیت جوان است لذا باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب، سطح آمادگی خود برای موضوعات مختلف را افزایش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش میزان ثبت ازدواج در گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: زوج‌های جوان باید به سمت باروری نیز تمایل یابند و نقش آموزش و رسانه‌ها در این موضوع بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به آمار ۵۲ درصدی امکان تعویض شناسنامه‌های جدید در گیلان، تصریح کرد: آمار گیلان در حوزه صدور و درخواست کارت ملی نیز ۹۹ درصد بوده که رتبه سوم کشوری است.

کد خبر ۵۳۱۸۸۳۰
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads