کد خبر: 216042 - تاریخ: شنبه، 2 اکتبر 2021 - 09:05

مدیرکل هواشناسی گیلان:

ثبت ۲۶۰ میلی متر بارش در رضوانشهر/ گیلان هفته جاری هم بارانی است

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ثبت ۲۶۰ میلی متر بارش باران در رضوانشهر طی ۴۸ ساعت گذشته، گفت: گیلان هفته جاری هم بارانی است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان گیلان، اظهار کرد: آسمان استان گیلان غالباً در نواحی جلگه‌ای ابری و مه آلود بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات دریافتی ایستگاه رضوانشهر با ۲۸۰ میلی متر رکوردار بارش‌ها در استان گیلان بوده است، افزود: در آستارا نیز ۱۷۰ میلی متر باران باریده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در ایستگاه پره سر نیز ۱۶۰ میلی متر بارش گزارش شده است، گفت: در ایستگاه فرودگاه رشت نیز تاکنون ۲۵ میلی متر بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم این است که ایستگاه رضوانشهر از ۲۸۰ میلی متر بارش ۱۵۵ میلی متر را در شبانه روز گذشته به ثبت رسانده است.

دادرس با بیان اینکه از عصر روز جمعه در مناطق شرقی استان گیلان نیز شاهد فعالیت این سامانه بارشی هستیم، افزود: الگوی نقشه‌های هواشناسی از ادامه فعالیت این توده هوا تا عصر روز شنبه در استان گیلان دارد.

وی با اشاره به اینکه به تدریج از اواخر وقت روز شنبه و همچنین یکشنبه با تضعیف این سامانه بارشی از شدت بارش‌ها و ناپایداری‌ها در استان کاسته می‌شود، گفت: موقتاً برای روز یکشنبه تا حدودی شاهد کاهش ناپایداری‌ها هستیم.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد موج دیگر بارش‌ها در استان هستیم، اظهار کرد: روزهای پایانی هفته آینده نیز با توجه به ورود این سامانه، بارانی خواهد بود.

وی ادامه داد: دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی و با ارتفاع موج بیش از دو متر برای انجام فعالیت‌های دریایی و مرتبط نامناسب است.

کد خبر 5317694
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads