کد خبر: 215946 - تاریخ: چهارشنبه، 29 سپتامبر 2021 - 08:30

استاندار گیلان

گیلان باید نهایت استفاده را از عضویت ایران در شانگهای ببرد

استاندار گیلان همکاری ایران و سازمان همکاری شانگهای را دستاوردی ارزشمند خواند و گفت: با توجه به ویژگی اقتصادی گیلان باید از این دستاورد برای استان بهره لازم را ببریم.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه مشترک گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: برای بهره مندی بیشتر از این همکاری باید جهت تکمیل کریدور شمال- جنوب مصمم تر باشیم.

وی اظهار داشت: با وجود تمامی دشواری ها ، استان گیلان شرایط مساعدی از لحاظ صادرات دارد و بر همین اساس هر ساله میزان صادرات این استان روند افزایشی را دنبال می کند.

استاندار گیلان گفت:طی ۶ ماه نخست امسال  ۵۰۳ هزار تن به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار کالا از استان گیلان به خارج از مرزها صادر شده است که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد .

زارع با بیان اینکه صادرات کالاها طی نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول سال است، افزود: به همین دلیل مطمئنیم که با تلاش دستگاههای اجرایی مربوطه می توانیم به صادرات هدف‌گذاری شده ۷۲۰ میلیون دلاری برای امسال در استان برسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت تلاش شبانه روزی برخی دستگاه‌ها گفت: در حال حاضر رسوب کالاها در گمرکات استان به حداقل رسیده است و باید کوشید این روند ادامه داشته باشد.

زارع کاهش رسوب کالاها در گمرک استان طی ۱۰ سال گذشته را بی سابقه خواند و افزود: باید موضوعاتی همچون نتایج آزمایش ها برای کالاها توسط گمرک و سایر دستگاهها به حداقل ممکن برسد.

استاندار گیلان ادامه داد: در شرایط دشواری که کشور با خشکسالی روبرو بوده است و نیازمند تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی همچون گندم و غلات هستیم، حدود ۸۸۰ هزار تن طی ۶ماه نخست امسال غلات از طریق بنادر و مرز های گیلان وارد کشور شده است .

وی تصریح کرد: سیلوهای ما کمک کرد تا کالاهای اساسی ترخیص شوند و ما از فرصت های بیشتری بر ای تحقق اهدافی که دولت مردمی ایت الله رئیسی دنبال می کند، بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره بر تاکید رئیس جمهوری بر تقویت بازارچه های مرزی اظهار داشت : باید برای این امر مقدمات نرم افزار و دیپلماسی اقتصادی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تامین زمین برای شهرک های صنعتی مرزی از دغدغه های استان است که باید در کوتاه ترین زمان برطرف شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads