کد خبر: 215910 - تاریخ: یکشنبه، 26 سپتامبر 2021 - 08:38

گرانی برنج از دلایل کمبود آرد در گیلان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان گفت: افزایش قیمت برنج موجب شده است که مردم به مصرف نان گرایش بیشتری پیدا کنند.

به گزارش خوبان، مهدی نقدی  در خصوص دلیل کمبود آرد در نانوایی های گیلان اظهار کرد: گرانی برنج و افزایش حضور مسافران در رشت از جمله دلایل کمبود آرد در نانوایی ها است.

وی با بیان اینکه با افزایش هزینه خرید برنج، مردم ناچارا نان بیشتری مصرف می کنند، افزود: هر چقدر تقاضای نان در استان افزایش یابد به طبع نیاز به آرد بیشتری داریم تا با کمبود در نانوایی ها مواجه نشویم.   

نقدی ادامه داد: با توجه به سهمیه آرد محدودی که به نانوایی ها اختصاص می یابد، برای عرضه نان به میزان مورد نیاز مشتریان با مشکل مواجه می شوند و ضروری است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان گفت: متاسفانه علیرغم وضعیت کرونایی، مسافران زیادی در رشت حضور دارند و برنامه ریزی های دقیق برای تامین آرد این جمعیت شناور اندیشیده نشده است.

نقدی با اشاره به تعداد زیاد نانوایی های رشت یادآور شد: هر چقدر تعداد واحدها بیشتر باشد سهمیه آرد کمتری به هر واحد تعلق می گیرد و این امر در نهایت موجب می شود که پخت نان برای برخی از واحدهای نانوایی صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه کارگری و افزایش قیمت حامل های انرژی،مشاهده می شود که واحدهای نانوایی اقدام به آرد فروشی کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان گفت: گاهی نانوایان مجبورند با توجه به سهمیه آردی که دارند فقط یک شیفت صبح یا عصر کار کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که برخی از نانوایی ها در مکان های پرترددتری قرار دارند و این در حالیست که سرانه سهیه آردشان بسیار کم است و در تخصیص آرد باید این چنین مواردی دیده شود.

نقدی یادآور شد: در برخی از محلات فقیر نشین لازم است سهمیه آرد بیشتری به نانوایی های این محلات اختصاص یابد و در تخصیص آرد باید چنین مواردی هم دیده شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان افزود: از لحاظ کیفیت نان اخیرا شاهد بهبود در این خصوص هستیم و در این خصوص شکایات مردمی نیز کاهش یافته است.

وی گفت: اغلب نانوایی های گیلان از نوع بربری است و در حال حاضر قیمت نان با هزینه های تمام شده تولیدی نان اصلا هم خوانی ندارد و برای برون رفت مشکلات مالی نانوایان باید تدابیر لازم اندیشیده شود.  

منبع: ایسنا

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads